Saturday, June 19, 2010

This Is Story Of Me On 15-18 JUNE 2010

Salam

entry-my late grandma

seawal jam 6am hp aku berbunyik..tp x smpt jwb sbb bunyik tu aku rase mcm dlm mimpi & lagi plk hp tgh chrg kat meja solek...so agak mengagau dlm gelap nk cekau hp..

skali dh dlm tgn kol drop & tgk screen "Abah"..terus terbeliak mate aku & segar mcm bgn pagi nan indah...nk call smule crdt xde..sbb mmg aku cdng pg tu bru nk reload..so tggu aje la 2nd kol dr abah..12mints pastu abah kol smule dgn btau my opah dh pergi buat selama lamanyer...

tkejut aku...inalillah..hata pon tercengang kejab...

abih conversation dgn abah trus aku btau hata...trus kami kemas2 beg mane yg patut..tp hata kene g d'sara dlu sbb surpose die kene htr brg kat sane that day..so smp la kami kat kg kol 12tghari..time nie dh ramai yg dtg..trus aku msok umah salam sume, jmp mak & abah...

terus amik air smyng & sedekahkan bacaan yasin buat arwah...

sgt2 x sangka..tp alhamdulillah die pergi dgn senang..abah cite, kol around 6am tu my mak go to bathroom tuk mnd & solat subuh..elok jer kuar, tetibe dgr kipas dr master bedroom jatuh..trus my mak g tgk & nmpk arwah dh terbaring dgn nafas yg dh lemah..trus mak jerit panggil abah & abahla yg ajar mngucap & arwah hembuskan nafas terakhir kat situ jgk...

aku mmg xde semangat nk tgk arwah time mandi & dikafankan..aku xmo nangis..i must be a strong gurl...pas solat zohor jenazah dh selamat dikebumikan...
mlm plk buat knduri tahlil yg sgt simple sbb mane sempat nk bli brng nk masak beria2..kami just masak gulai lemak terung bulat & ikan masin, ikan kembung grng & sambal belacan je...

but at nite...

smp kol 3am aku, hata, mak, abah, k.cik x dpt tdo sbb bby fiqar nangis..pantang baringkan kat tilam trus nangis..mule2 nangis mcm sakit perut sbb nangis sekejab2..smp aku offer tdo kat bilik aku pon bby fiqar tetap nangis jgk...dh la dgn tetibe je letrik kat umah nie on off on off...meremang jgk bulu rom.. tp wat biase jer..

kol 2 am bby fiqar still nangis lagi..at last abah letak perut die kat lutut & kepala abah...k.cik aku plk yg uk..ak..uk..ak..kuar angin..pastu bby fiar diam kejab siap bleh main2 mcm x mo tdo..at last kami tdo dgn pintu bilik terngaga seluas-luas2 alam..hik3

Rabu - 16 Jun 2010
pg2 kami just merehatkan diri sbb tdo x cukup...kol 10am lbih aku, hata & my niece idris g tesco kampar g bli lauk tuk lunch & k.yong g bli lauk tuk msk kenduri mlm tu..lauk kami gulai tachu

sgt penat ok..sbb cucu2 lain sblh mak sume berat bontot nk tlg...kami adik bradik jer yg buat sume..dieorg tau dtg mkn & blah jer mcm tetamu..sgt kurang ajar ok..tp aku diam jer..mls nk bersuara sbb pk aku buat sbb arwah bkn tuk org lain..tp "org lain" tu mcm xde otak nk pk..keje je beso2 tp otak sume letak kat tumit...

Khamis - 17 Jun 2010
pg kol 9am aku,hata & my cousin zul grk blk kl..kol 11.30am smp kat STAR lrt kat Vistana Hotel trunkan zul & trus g FRIM sbb hata kene jmp client kat sane..smp umah dlm kol 2pm..sgt penat ok...lemah rase bdn smp rase sume nk berunjuk...rase nk baring jer atas katil...

akhirnyer smlm 18 Jun 2010 aku terpaksa amik CUTI SAKIT sbb tahap kepenatan nk x abih lagi...


Buat arwah...
Alfatihah buat mu disana...
Moga dirimu ditempatkan dikalangan yg briman & terlepas dr seksa kubur..amin...

*my relative cite...tanda2 b4 arwah pergi...
1- slama nie arwah mmg x penah nk bg baju2 yg x bleh dpkai pd anak cucu..tp smggu b4 arwah pergi die bg baju2 die pd cucu...
2 - arwah bergurau senda dgn anak2 sedara aku - means her cicit..siap bg upah sbb picit die..
3 - du suatu hari die bersuara pada my mak said rase mcm dh x lama kat sini sbb bdn asyik sakit2..my mak tenangkan gundah dhati die dgn kate kite dh berusia..mmg la bdn lemah2...








end

0 comments: