Wednesday, August 18, 2010

Asam Pedas Ikan Patin

Salam...

entry- Chef FIL&MIL

Isnin(160810) - berbuka meal :

pkol 3pm trus aku ke dapo sbb tgk FIL & MIL dk ralit memasak...untungkan???ek3

skali tgk sume dh almost siap..cume tggu mendidih & msokkan ikan jer...
2org chef kat dapo..aku tukang snap gmbr jer..ek3
ikan patin pilihan..
kuah asam pedas...

pic gulai yg dh siap masak aku x smpt nk snap sbb bau die mmg buat aku lupe nk snap pic..hak3
time tny FIL ape rencah2 die..aku dgr mcm senang jer...

- sekor ikan patin
- lengkuas
- kunyit hidup
- daun kesum
- bunga kantan
- budu
- cili padi & kering
- serai
- air
- garam
- asam keping

care masak :
- tumbuk skali lengkuas, kunyit hidup & cili padi..
- tapis bahan2 dgn air & masokkn kdlm periuk..

- masukkan bunga kantan, serai & daun kesum..

tggu smp mendidih sket pastu...
- masukkan asam keping, sket garam, budu...

tggu smp mendidih btol2..

- masokkan ikan..

tggu mendidih lagi..rase sket..
siap...


hu3..so bleh try la...sedap ok..ek3









end


0 comments: