Saturday, September 18, 2010

Kesah Di Pagi Raye...

Salam

entry-Pagi raye pny hal...

Xde yg menarik sgt nk story...tp ttp nk story jgk sbb aku x puas hati kalo x cite kat blog ni..ek3
Pagi2 pas smyng raye aku igt abh blk dgn hata jer dr mesjid...skali ade sdare kami...sdngkan die ade fmly yg dok tggu kat umah die sndiri...

aku mule2 syp jer la..wat as die tu tetamu pertama kami...but yg meng"spoil"kan mood raye aku adelah...kami x dpt dudukkan mak & abah sblh mnyebelah & kami adik bradik bratur dlm 1 barisan minta ampun & maaf mcm last yer..(even pepagi dh mnt maaf..hu3)..sgt tensi ok....aku bg duit raye kat abah pon mcm segan2 gitu...serba salah plk aku..xde feel langsung..hancus!!!!...(tp dlm hati tetap ikhlas ok)...
then pas slm2..pas wat doa ksyukuran sket kami pon grk g umah maksu...
settle umah maksu smp umah tetibe abah plk ajak kami whole fmly g umah pak sedara aku yg dr lps smyng raye td...ok fine..aku & yg laen ikot kan aje...

TAPI!!!!..yg sakit jiwa smp aku rase nk blk jer bile letak bontot kat umah tu...his wife langsung x tunjuk muke die ok!!!..ape ke@5^%$nyer????tetamu dtg tp ko terperuk kat bilik...MOTIF???
then anak die plk letak mknn without say anything..xde la nk say "jemput mkn..." ke ape2 ayat yg seangkatan dgn ajak jamah mkn dieorg..igt kami2 nie kebulur sgt mkn korng ker?? mknn kat umah aku nie rasenye lg best dr korng pny...(tetibe emo kan???lantaklah...)
settle sume trus aku ajak abah blk..smp2 umah terus aku bersuara kat abah..knp la fmly die gitu..kite dtg nk braya bkn nk melantak mknn die..actually my abah pon rase kesal jgk dgn sikap dieorg..mak bapak kiteorg x penah ajo kalo tetamu dtg...ko memerap kat dlm bilik mcm pengantin..pengantin baru pon kene kuar bilik jgk tau...very2 non beradab ok...

kiteorg adik beradik dulu2 smp la nie..if sedare mare dtg mmg jgn hrp la dpt mnyorok...kalo buat jgk...sah2 dgr suara petir my abah suh jmp sedare tuk wat sesi suai kenal...my abah mmg pentingkan hub. fmly sket..ek3..pas jmp kami kene wat air / any mknn yg ade..mmg mak x ke dapur langsung..(nk kene fire fighter dgn abah buat la)...dh siap2 hidang air/mknn duduk la kami..tersendeng je kat tepi dinding...x pon dok jauh2 sket..janji tunjuk muka...x pon duk skali dgn geng2 sedare ppn...pastu kalo nmpk sedare2 tu angkat punggung jer dgn ade cawan kosong kat tgn..konon2 nk tlg mngemas...cpt2 amik..ckp.."xpe la kak/m.cik/dik..biar kami je angkat.".laen la kalo dieorg nk terkucil..kalo ko tahan ade banjir plk hall aku..huk3

moral of the story..beradab la bile sesape sedare mare dtg...

mmg pg raye lepas aku agak emo dgn kesah diatas..tp alhamdulillah aku berjaya abaikan kesah keji itu dgn khadiran saudara mara laen yg lebih beradab & bertatasusila...huk3








end

0 comments: