Wednesday, May 11, 2011

1st time masak...!!!

As Salam

entry : maccaroni goreng...

mlm nie menu dinner aku,hata,MIL& FIL is menu diatas...
saje nk menerai sbb hata kate dieorg x penah mkn lg...so aku pon mmg masak cincai2 aje..janji ade rase..masak la menu nie...my Qaisara..hata take over...ek3
nie la hasil masakan aku...
cincai2 aje...nie la 1st time aku masak maccaroni yg pesen nie...
b4 die mcm entry yg sblm nie..
aku x masok bahan byk sgt..
nie sume aku campakkn...
mujo my FIL kate ok...ek3

Bahan2 x susah pon :
- 1 paket maccaroni san remo (nk pkai brand laen pon..ikot suke la..)
- ayam yg dihiris kecik2
- 1 ulas bawang putih
- 2 labu bwng merah
- 1/2 btng lobak merah
- 1 sudu teh sos tomato
- 1 sudu teh kicap masin
- 1 sudu teh kicap manis
- 1 senduk cili boh ( ikot suke nk pedas mane)
- minyak
- garam
- serbuk perasa

Care Masak :
- didihkkn air..then rebus maccaroni dgn sdikit dlm 10mints...then toskn..
- panaskn minyak..
- tumis bwng putih & merah...dh nmpk kuning2 sket masokkn sos tomato,kicap masin, kicap manis, cili boh..masak la smp mcm nmpk dh pecah minyak sket...
- masokkn ayam..tumis smp ayam masak..masokkn garam & serbuk perase..kalo nak la perase2 nie..
- dh rase mcm ok...masokkn maccaroni & lobak merah..gaul smp sebati..then angkat...

siap sudah..aku nie kalo masak yg rumit2 mmg x cekap lagi..tp kalo bab masak yg campak2 aje bleh la sket2..ek3


enjoy my meal...

end

0 comments: