Monday, July 29, 2013

Ramadhan #19 : Kuah Rasam a.k.a Kuah Pedas

As Salam

entry : 1st Trial

Smlm sepatutnya blk dr Manjaku kami nk ke RATU dekat platinum Walk sbb aku budget x smpat nk ke Humaira Wakaf Che Yeh utk bli tudung raye..sekali plan cancelled sbb perut Hata memulas...igt nk g pkol 4pm & brbuka dkt OTW..segalanya hampa bile perut Hata still bad mood. So pkol 4 lbih Hata mnt resepi pd my SIL..pkol 5.30pm pegi mydin bli bahan2..ade jgk selit bahan lain..

Pkol 6.35pm smp umah & both of us bersilat di dapur masak...aku msak nasi + goreng ayam jer..Hata plk sediakn bahan2 utk RASAM...kauh nie actually ade dekat dekat mamak...almaklum la...fmly Hata mmg ade aliran darah bleh2 SRK..haha...Org KB panggil kuah pedas...
Alhamdulillah menjadi utk 1st trial nie...bahan2nya aku xtau sbb mase Hata tgk sibuk2 buat, aku sibuk2 mnjaga my Qaisara..tau-tau dh semerbak aje baunya 1 umah...haha

Mase dlm pantang dekat KB dulu my MIL ade masakkn..kuah nie elok sbb ia membakar lemak..tp dulu mane la aku tau mkn kuah nie...so aku abaikn sajo...smlm Hata mcm mengidam sgt nk mkn..sanggup mintak resepi & bli bahan...bile mkn..layan jgk la..huhu..layan lagi bile mkn dgn ayam goreng kunyit...kiki



Bile Hata dh belajar masak..aku xyah la belajar lg kot..kiki

end

2 comments:

JunAina said...

Bertuah badan dapat suami yang rajin memasak.

thisni3za said...

Hahaha....