Monday, October 19, 2015

2nd Pregnancy Journey : 18 weeks

As Salam
06-02-15

Semalam (05.02.2015) sepatutnya aku ade glukos test. Makanya bermula jam 10pm (04.02.2015) aku dh kena puasa. Minum air kosong aje boleh. Khamis tu, Hata & che mek htr aku ke clinic seawal jam 7.15am. Itu pun aku still org ke-3 yg beratur utk check-up ibu & anak.

Nak dijadikan cerita, machine check glukos tu ada problem. So terpaksa dibatalkan dan buat check-up biase je. Alhamdulillah, berat naik 0.5kg. Mgkn sebab penat mase blk KB hari tu. TAPI, kencing ade sikit kotor. PUN mgkn sebab aku kurang minum air spjng dkt KB..

Dah dapat sorg nurse yg sudah ditetapkan utk aku. Means, nurse ni lah yg akan monitor aku smp tibe waktu bersalin nnt. Skrg dh ade style gini kan? Bagus jgk.huhu

Alhamduilillah baby dah berusia 18 minggu. Dah terbiase dgn quicking movement yg dibuat oleh adik..Suka je dalam tu ye sebab ruang masih luas.huhu

Heart beat pun still under normal beat. Semalam dapat dgr bunyi jantung baby.huhu

Alhamdulillah, sickness dah semakin mnjauh dgn diri ini..Selera makan Hata semakin meningkat dari masa ke semasa. Kalah aku yang berdua ni.kiki

Che mek plk rase mcm sudah 50/50 cuba menerima kenyataan bahawa akan betul2 bergelar kakak..huhu

Skrg berat adik sudah mencecah 190grm-191grm.. Mase scan dkt KB hari tu, dh nmpk tulang2 penting mcm tulang 2 belah tangan, tulang 2 belah kaki, tulang belakang & kepala..Alhamdulillah..Cukup semua tulang tu...huhu






 #throwback
End

0 comments: