Tuesday, October 20, 2015

2nd Pregnancy Journey : Booking Tukang Urut

As Salam
18-03-15

Mase blk kg utk majlis berendoi anak sedara aku hari tu, aku ade bincang dgn my kak cik ttg tukang urut lepas aku bersalin nanti.

Memandangkan dkt kg aku udah xde sape yg boleh dipercayai utk urut org lepas bersalin, makanya...haruslah aku mncari alternatif lain. My kak cik said dkt area rumah die ade sorg makcik ni boleh dipercayai kebolehannya dalam mengurut org lepas bersalin.

So aku plan nk booking la makcik tu utk aku lepas bersalin nanti. TAPInya, aku kena stay dkt rumah my kak cik la..Tetibe rase mcm malu la plk dgn my BIL..kalo Hata ade sekali time tu aku ok lg..Kalo Hata just boleh htr aku blk kg & kene g keje semula..Itu buatkan aku kena memikir berkali-kali..

Tambahan plk lps tu kami akan blk KB utk Aidilfitri..Then blk KL semula utk mneruskan tempoh berpantang dkt KL..Nak stay dkt KB sampai habih pantang aku tak nak sebab xmo susahkan my MIL yg kena jaga anak my SIL jgk.. Aku risau aku meroyan je..haha

Ade jgk aku duk usulkan perkara ni pada my kak yong. Mintak dia jagakan aku..Tapi memasing pun bz jgk..My mak mmg dh x boleh jaga dah...

Nampaknya, TERPAKSA &TER-RELA la kami 4 beranak tawakal berpantang dkt rumah sndiri.. Belajar hidup berdikari masa dalam pantang...

Semoga aku kuat...huhu




#throwback
End

0 comments: