Wednesday, October 28, 2015

2nd Pregnancy Journey : Rancangan Cuti Bersalin

As Salam
23-06-15

Last week aku & Hata baru dapat keputusan untuk mnguruskan tempoh cuti bersalin utk kali ini...

Wah..Wah..Wah...Nak berplanning bagai..huhu
Aku & Hata sepakat utk amik 1 bulan CUTI TANPA GAJI..Walaupun agak berat, tapi itu semua utk jangka masa pjng nnt...

In Shaa Allah, aku akan start cuti bermula 29.06.2015..Termasuk 2 hari Replacement leave yg opis dh bagi..Then aku amik seminggu advance Maternity Leave (if x deliver on 04.07.2015)..So aku akan masuk keje semula pada 05.10.2015..lama kan??? 3 bulan tu...huhu...Kan seronok kalo 1 bulan terakhir tu bergaji..kiki

In Shaa Allah jgk on thursday early morning (02.07.15)..Mgkn lepas bersahur kami akan gerak blk ke KB..On Friday, check up dgn doctor pakar dkt Pusat Perubatan An-Nisa. Aku plan nk deliver dkt sane..Harapannya aku sempat melakukan semua ini sebelum si adik melihat is ibu, ayah & si kakak...Serta melihat dunia..huhu

Bukan senang nk buat keputusan ini..Tapi, nak buat camno, skrg byk sgt kes2 ttg bayi..So aku jadi fobia nak pass si adik pada pengasuh/nursery seawal bulan ke-3 mcm che mek dulu...Harap2 3 bulan mnjaga, si adik dh cukup brsedia utk dijaga oleh insan lain...



#throwback
End

0 comments: