Thursday, October 22, 2015

2nd Pregnancy Journey : Semangat Cukur Jambul & Aqiqah

As Salam
26.03.2015


Bersemangat betul aku nak menyambut kelahiran kali ini.. Rase excited nk meraikan majlis cukur jambul & Aqiqah si adik. Over tak?huhu

Aku duk memikir, sementara aku masih gagah berjalan, ada baiknya aku sediakan barang2 yg aku mahukan utk majlis cukur jambul & Aqiqah si adik nnt. Sebabnya, kalau ikutkan plan, kami akan buat majlis cukur si adik pada hari raya Aidilfitri. That time aku masih dalam pantang. Rase mcm x berapa sesuai utk kesana kemari mncari barang2..

This time aku nak buat sedikit goodie bag utk diberi kepada ahli surau yg hadir. Average dlm 20 org. Then mase AidilAdha nnt, kalau ada rezeki lebih, aku akan buat majlis Aqiqah dan majlis berendoi utk si adik. Itu aku estimate dalam 30 org. So total dalam 50 goodie bag yg ade brngan selain dari mknn..

Hari tu gi MYDIN, memborong sejadah. Hari ini aku g SayangYou - Semua House membeli :
1.) Woven Bag
2.) Riben - utk ikat sejadah
3.) Riben - utk hiasan box makanan
4.) Paper bag - utk goodie bag raya anak saudara

Puas hati dapat sediakan dari awal..huhu

Kenapa aku sedia kan awal2?
Sebabnya aku fikir, sementara ade duit lebih ni, baik aku beli siap2..
In Shaa Allah ade rezeki akan datang, aku memerlukan lebih wang. Aku takut kalu beli lambat2 nnt aku x larat nk berjalan byk. Skrg ni pun kalau jalan byk, malam2 CONFIRM mintak Hata URUT..huhu

Nnt dh siap hias, aku post dkt sini ye..huhu

Tak sabar nak tggu hari sabtu (27.03.2015)..
Nak g survey botol susu si adik, breast pump & a few things lain.


Adik age already 25 weeks.
Dh start rase kicking yg agak bertenaga..huhu
Suka sgt bergerak dkt pusat..Rase nk terkucil je..kiki



#throwback
End

0 comments: