Thursday, April 28, 2016

Perkara & Berita Yang Mengejutkan

As Salam

Selasa malam rabu lepas kan aku ade cite ttg MPH SALE...Actually ade cerita disebalik kisah itu..

Kisah PERTAMA :

Mase nk masuk parking level P3 (kami dr lvl P2), Kete kami x lepas nk conner..Jadi Hata terpaksa la undur sikit kete..Elok je SIKIT under terus dgr..DUMMM!!!!..Walaupun x kuat..memang wajib angkat tangan & kami pergi ke tempat yg lebih selesa untuk settlekan..That time jantung aku dh laju...Kepala lutut menggigil & SENAK PERUT...Bukan kete biase2..kete HONDA CITY yg baru kot..

Lepas benti...aunty kete HONDA pun keluar..Mujur la xde teruk sgt..Bumper terjuih sikit & ade kesan cat kete kami. Alhamdulillah jgk kete kami xde kemek langsung..Just calar dlm 1-2cm & plat no.6 patah. Aunty tu siap amik gmbr lesen Hata..Amik gmbr kete kami depan & belakang. Skrg menunggu aunty tu bgtau kos utk die ketuk semula bumper kete tu. Harap2 la x smp RM500..

Tak habis lagi ketar & debar mlm tu, pagi smlm aku dpt berita yg mengejutkan lagi...

Kisah KEDUA :

Pkol 11am smlm, Hata btau aku ex-opismate + kawan baiknya meninggal dunia akibat kemalangan jalanraya..Accident terlanggar kete yg terbakar. kete tu terbakar jam 5.30am..Tapi xde sape yg letak cone as alert sign..Jadinya mgkn arwah x perasan & langgar kete yg hangus tu jam 8.30am. Kejadian dkt lepas conner simpang masuk ke Putrajaya lepas highway MEX.

Terkejut lagi..terketar2 lagi kepala lutut & berdebar2 lagi jantung aku...Sejuk tangan...

Lepas Asar Hata pergi melawat jenazah yg dihantar ke masjid wangsa maju (dkt rumah arwah). Dari cerita Hata, katanya arwah meninggal ditempat kejadian. Hasil post mo-term mengatakan jantung, buah pinggang & saluran darah utama pecah. Mgkn sebab hentakan kuat pada handle motosikal yg arwah bawak.

Ya Allah..mcm x sangka..Sedangkan Hata baru je 2-3 mggu lepas berjumpa & berbual dgn arwah..Hata ckp x sangka airmata dia boleh mengalir saat imam baca doa utk arwah.

Alfatihah buat mu..Walaupun aku x kenal sgt arwah..Tapi kami pernah jmp & dr pengamatan aku, arwah seorang ayah yg baik dgn anak2..

Hata cerita smlm, anak2 arwah...si abang terkaku..si kakak duduk membisu diriba si ibu...2 lagi adiknya menangis mahu mendekati si ayah..Pilunya aku dgr..inikan pula Hata yang menyaksikan.. Hata said dia x sanggup nk ikut ke kubur sbb x sanggup tgk reaksi anak2 arwah nnt..

Semoga arwah ditempatkan dikalangan insan2 yg beriman...Amin





Hati masih x percaya & sebak...





End

1 comments:

Mar Mansor said...

al-fatihah buat arwah..