Tuesday, June 07, 2016

Bebelan Ramadhan 1

As Salam

Hehehehehe..

Bulan puase pun nk membebel tuan belog nih...

Tapi aku x bleh tahan dah..Nk bebel jgk..kiki

Al-kisah ttg school che mek..

Skrgkan bulan pose..So school dh keluarkn notis supaya amik anak before 5.30pm..Sepatutnya EVERY COMPANY alert ttg bulan ini yg mane company kena la bg kelonggaran sikit...

Mcm company aku..last year bagi masuk keje pkol 8.30am-5pm dgn rehat 30minit. Skrg plk bagi masuk keje 8.30am-4.30pm TANPA rehat..Kompeni bukan call center yg mane korang ke ONLINE sepanjang tempoh waktu bkerja melainkan korang amik AUX utk g solat.

Al-Kisahnya...
Semalam ade pulak BAPAK parent yg SENTAP bile teacher duk ulang notis yg sama dlm what's app group..Siap ckp "annoying & I only can be there at 6pm"

Wahai parent...

Tolong lah faham keadaan teacher2 ni...
Opis ko bg blk pkol brp?
Jarak opis ko dgn school brp ribu KM?
Kalo rase 1000km..Baik la bawak anak gi school yg dekat dgn tempat keje..
Family member aku pelik kenapa aku htr anak dkt tmpt kami naik LRT berbanding dgn htr dkt area rumah..Reasonnya INILAH..Takut x sempat kejar masa nk amik anak..

Aku bukan kaya nk pejam mata byr OT..
Aku fikir QUALITY TIME dgn anak2..
Kalo htr dkt tmpt parking kete, at least otw blk rumah tu ade la masa nk borak2 dgn anak..

Timbang rasa la sikit...
Ko rase annoying..Abih tu teacher yg kena hadap anak ko tu? Agak2 ape yg dieorg rase?
Eventhough ko mampu byr duit OVERTIME..Tapi itu x bleh bayar perasaan teacher2 ye..
Igt...Teacher tu adalah GURU YG MENGAJAR ..Bukan setakat menjaga..Carilah keberkatan ILMU cikgu2 ni..Jgn nk hentam membuta tuli...


Tolak ansur la asben & wife...
If asben kena blk lewat, wife kena la tolak ansur mintak blk awal sikit (masuk pun awallah)..Mcm tu jgk sebaliknya..
Mcm aku last year..Hata blk pkol 4.30pm..Aku blk pkol 5pm..Siapa smp awal, kena la amik anak dulu..Mujur la skrg waktu keluar kerja dh sama...xde la issue sgt..

Jgn dikejar sgt harta dunia encik/puan..
Sok2 kite dh mati yg kite mengharap doa dr anak2...Bukan dari MAJIKAN..


Adehhh...
Kadang2 rase mcm parent ni dari abad ke berapa?
Sekian bebelan...Tak kutuk sape2..Tapi mohon terasa..wakaka





End

1 comments:

Qaseh Vee said...

teacher tu nak kena masak juga utk berbuka . sama kejar masa ... sian teacher ...