Wednesday, October 05, 2016

Drypers Volunteer Club

As Salam

Awal Muharam lepas (2/10/16) aku berjaya join activity volunteer anjuran Drypers Volunteer Club .Aku baru je register club ni..Saje2 je asalnya..Tup tup hujung bulan September dpt invitation email..Lepass bincang & dpt GREEN LIGHT dari Hata maka aku pun reply confirmation email...

Hari Ahad, pkol 7am dh smp dkt VINDA GROUP ..Lepas tunggu dlm 20 minutes, van yg bawak ke RAINBOW HOME pun smp..Gerak ke sana dlm pkol 7.45am..Smp sane pkol 8.30am..
Lepas breakfast kami di-brief oleh PIC named Jessi..Aku & a few volunteers & Drypers staff ditempakn dkt tingkat atas (bilik kanak2 lelaki)..
Dpt t'shirt FREE dr Drypers... 
Alhamdulillah...Anak2 ni dpt tilam & bedsheet baru...
Other team buat wall art...
Menu breakfast & lunch
Alhamdulillah..Disebabkn ramai tenaga kerja, jadi kerja siap dgn cepat..Pkol 12.30 dh settle dah..
Makanya harus la aku mintak Hata beranikn diri & anak2 amik aku..xmo la cheq blk naik van..Same jauhnya jgk Hata nk amik..Nk naik LRT pun xtau pkol brp van dieorg smp...huhu

Sementara tggu Hata smp, kami bergmbr la buat kenang-kenangan 

Meh aku cite sikit ttg Rainbow Homes ni ye...

Rumah ni adalah penempatan anak2 yg bukan je yatim, malah anak2 yg parent x bleh nk jaga disebabkn kesempitan hidup..Dieorg duduk sini asalnya semuda usia setahun 9 bulan lagi...Tapi sekarang dh besar..Yg paling tua 22 tahun.Paling muda 3 tahun kalo x silap aku..Dekat sini bangsa campur2..

Takde yg beragama Islam dkt sini..Jadi disebabkn itu, pendekatan kepada agama kristian dititik beratkan...Mase kami smp tu, dlm pkol 10.30 am, ade bas dtg amik SEMUA anak2 ni g church..Pkol 1.30pm baru blk..

Mujur jgk ade volunteer melayu join..haha..
Aku memula risau jgk sbb memula yg dtg semua bkn melayu...kiki

Hata smp je kami g mkn..Smp rumah je aku terus pengsan..kiki


1st time lepas kawin buat keje2 gini...
So far ok je...Aku enjoy je buat task yg diberikn..huhu
Harap2 kerja ni diberkati & dirahmati Allah...
Amin





End

1 comments:

Mar Mansor said...

seronok sesekali dapat join camni