Monday, October 10, 2016

Kari Ketam

As Salam,

Last 2 week, aku dinner dkt Q Bistro Kota D'sara..Blk koje x larat nk masak..So ke kedai la kite..Bile semua lauk & sayur dh diletak dkt pinggan, baru nmpk landing baik comel cantik je kari ketam...Hoho..Terus terliur...Tapi xde la aku tambah lauk tu...Aku tau, kalo kari ketam mamak..x lari dr RM10 above..hoho..

Makanya, menahan air lior smp hari Sabtu last 2 weeks...Tak menahan air lior..Terus turun kedai bawah tgk2 ade x ketam...2 kedai xde...Pkol 6.15pm paksa jgk Hata g Mydin dkt Selayang Mall. Sampai sana aku turun dgn che mek..Hata jaga Ammar..Kalo turun semua, mende yg 30 minutes boleh lajak ke sejam..Byk stesennya nnt..kiki

Alhamdulillah, semua bahan jmp dkt Mydin...Sap..Sap..Zap..Zassss...Terus bayar & blk..Smp rumah pkol 7.45pm..Lepas Maghrib aku start masak.. Aku amik 2 ekor ketam je..Jadila buat lepas kempunan...Haha..

Dalam tu aku letak sayur mkn buat gulai ikan..
Lantak laaa..Janji berlauk & bersayur..haha
Kari Ketam..

Malam tu aku x makan kari ni dgn nasi...
Aku makan kari ni dgn roti Paratha ...Hata sorang je mkn dgn nasi...huhu
Layan abih wehhhh...
Ade balance kuah, esoknya aku makan lagi buat cicah dgn jemput2...kiki



Walau banyak lagi kena improve dlm masakan kari ni, tapi tetap puas tekak aku time makan..hoho




End