Thursday, October 20, 2016

Kisah Ammar : Misteri Pukul 7pagi

As Salam

Sejak-sejak Ammar dh setahun lebih ni..( 1yr3mths )banyak pulak perkara2 pelik yg terjadi & berlaku..Hhhmmmm...

Kali ini pelik sebab Ammar bg SIGNAL pada aku & Hata..haaaaa....

Al-kisahnya berlaku hari Isnin lepas..Dkt FRIM kan ade traffic light simpang 4..Lepas traffic light tu biasenye waktu2 ini (7am-7.15am) akan jammed sikit..Kete CONFIRM akan berhenti dlm tempoh kurang atau lebih 5 minutes.

Hari Isnin, tepat pkol 7am kami berhenti dkt sane..Kebetulan lepas traffic light tu mmg ade 1 kawasan yg berpokok..xde rumah..Just mcm kebun dgn pokok yg besar2..mase kete kami berenti, Ammar pandang keluar (ke arah kawasan itu)..Tetibe Ammar tepuk tingkap & bersuara with his language...Lepas tu tarik tangan aku mintak bukakkn tingkap sambil sebut "BUKAK"..Korang rase x ape yg aku rase time tu???

Lepas tu tepuk2 tingkap lg..Bersuara with his language lagi..Time kete nk mula bergerak pun gitu jgk reactionnya smp la ke simpang 3..Baru Ammar stop buat perkara tu..

Semalam it's happened again!!!!
Terus aku cakap dgn Ammar..

"DIA" x boleh ikut..Ammar anak baik..Ammar kena gi school.."

Ammar pandang aku & jenguk semula ke tingkap..
Aku cakap :

" Ammar bye-bye aje la...Ammar anak baik..Ammar nk g school."

MENGEJUTKAN!!! Bila Ammar betul2 lambai tangan ke arah tingkap tu!!!!

Ya Allah...
Terkedu aku & Hata time tu...Ape pulak kali ni??

Pagi tadi kete kami berhenti di area yg same..Jam yg lebih kurang sama..
Terus je aku alih perhatian Ammar dgn bg tgk cite pingu dkt HP aku..
Aduh...Berdebar2 sgt ok..

Kite bukan la nk percaya sgt mende2 gini..
Tapi budak2 besar Ammar ni rasenye mmg masih boleh nmpk lagi mende yg kite x nmpk..

Bermcm2 doa aku bacakn utk Ammar supaya perkara yg dkt Selayang Mall x berulang lagi..
Mase entry ni ditaip pun bulu roma aku dh mula naik..hoho
Over sgt penghayatan aku nih...haha

Harap2nya xde la ape2 yg "berminat" dgn Ammar nih...Risau tau...





End

1 comments:

Nor Azimah Ali said...

Ishhh..meremang juga nih.