Monday, November 14, 2016

Kisah Qaisara : 6th Birthday

As Salam

Alhamdulillah majlis birthday che mek dkt school brjalan lancar..
Pkol 7.10am gitu aku & Hata hantar che mek & Ammar ke school...
Aku pulak gi opis kejab sementara nk tggu k pkol 9.30am sbb event start pkol 10am..

Pkol 9.30am aku gerak g school naik teksi..tambang cab RM6..Pdahal kurang dr 15 minit perjalanan...hoho..Smp2 tu ticer2 dh start setup meja..Ammar pulak, once nmpk aku mmg jadi KOALA..haha..

Lepas je 1st round of mini game utk anak2 toddlers & tadika, terus ke acara berikutnya..POTONG KEK!!!..

Moh layan gambo.:
Birthday Kek ULTRAMAN!!!
Aku order sponge kek je...Senang anak2 ni nk mkn...
Kek ni pun harganya berbaloi..Alhamdulillah kek ni cukup utk anak2 sesi pagi...kiki
Susunan goodie bag dr aku & pihak tadika..
Birthday Girl..
Sebelum potong kek ni harus la ade lagu happy bday kan??
Memula lagu inggeris...Lepas tu lagu malay.. Allah selamatkan kamu.....
Aku ade amik video time nyanyi tu..Huhu..
Mcm sebak je aku tgk che mek dlm video tu..kiki 
Makan Time..
Aku tlg ticer distribute kek2 pada anak2..Lepas tu join anak2 makan dkt meja mkn dieorg...
Lepas mkn kek, ade mkn nasi pulak..Around pkol 11.30 dh settle event..
Hata pun smp around that time sbb demamnya still x kebah ..So kena la amik awal sebelum g klinik & tewas dgn ubat..hoho
Lepas habis mkn2...Ade acara lain utk bdak tadika...game mkn sumi & musical chair..Che mek menang game mkn sumi..hoho


Dlm pkol 12.30tghari terus gerak blk sbb Hata kena g klinik...Terpaksa ponteng Solat Jumaat..
Smp rumah pkol 2pm..Aku paksa semua tido...Lepas asar bru kami 4 beranak bangun..hoho

Alhamdulillah..Selesai dah..
Nmpk KOSONG meja mnjahit aku..kiki



Sabtu ni hari konvokasyen che mek..
On the same day jgk che mek ade test dkt sekolah rendah..
Hmm..Aku budget mesti che mek penat sgt nnt..
Pepagi dh kena gi test...Lepas abih test kena rush ke subang jaya utk konvokasyen pulak..
Semoga urusan kami dipermudahkn...
Amin


End

3 comments:

PeRdU cINta said...

Hujung tahun meriah dengan konvo kan..suka tengok..lagi satu seronoknya anak2 sekarang boleh sambut birthday di sekolah...meriah..jadi kenangan indah bila mereka dewasa kelak..

Mun said...

Comelnya dia....

keknya pun kemain lagi... hehe

Mar Mansor said...

alamak aih..otomen pulak