Wednesday, January 11, 2017

Kisah Qaisara : Handmade -Tudung Sekolah Awning

As Salam

Memandangkan aku ni memang minat mnjahit walaupun SKILL agak kelaut...Tapi gigih jgk TRY jahitkn tudung sekolah che mek yg ade soft awning...

Memula aku jahit tudung sekolah yg biase..2 layer tu..Tapi..Kesian tgk che mek pakai..Awning jadi mcm simpul karipap..hahaha..

Makanya, bersemangat la aku ncari tudung che mek yg ready made utk dibuat contoh & ukuran...Memula aku try guna kain jersey putih ni...Quite nipis tapi ok la utk testing...Nnt2 free gi jalan2 dkt Jakel ke..Kamdar ke..cari kain jenis lycra pulak..huhu

Bersemangat & penuh teliti aku mnjahit..Walaupun banyak iklan dr anak2..Tambah2 che awe ambe...Boleh pulak time ralit aku menjahit, si awe tu gi tekan suis OFF...Ko rase???Tapi ok la...takde la membahayakan aku...Cuma mmg kena selalu beringat utk switch off & cabut plug lepas guna..Jari comel Ammar tu, runcing je nk menekan button hijau mesin jahit aku tu..huhu

Inilah hasilnya...huhu
Tudung Sekolah Soft Awning...

Alhamdulillah menjadi...Elok je awning tu terletak...
Che mek mmg suka awning2 tajam2 ni..huhu
Semoga che mek terus semangat belajar...

Semalam dah ajar aku bahagian anggota badan dalam ENGLISH..
Dah pandai jugak request aku utk bercakap dalam bahasa inggeris dgn che mek..
Ok la nak belajar..Dari aku tanya ko jwb ok..ok..Sedangkn xtau ok ke idak..hoho..
So lepas ni mmg aku x boleh malu nk berspeaking dgn che mek..
Berharap org sekeliling dapat terima aku ber-speaking dgn che mek time dkt luar..kiki




Kawan2...
Doa2kan perkara yg akan berlaku nnt dipermudahkan utk aku & family ye...Amin




End.

0 comments: