Packing

As Salam

Setelah 4 tahun++ x mengemas rumah utk berpindah, kali ini ia berlaku sekali lagi..huk huk huk...

Alhamdulillah, semalam kami dh dpt kunci rumah dr owner...Kalo idak owner nk bg sabtu..Lepas tu katanya nk bg Jumaat (hari ni)..Alih2 owner kol ckp nk bg semalam sebab owner busy..Risau x sempat nk bg kunci pada kami esok(sabtu)...Alhamdulillah sgt2...huhu

So smlm, lepas je amik anak2, terus je amik kunci rumah...Lepas tu kami terus blk rumah lama utk buat MINI PACKING..MINI ye..haha..Amik baju2 che mek utk sekolah hari ini, baju Ammar, pakaian kami, toto, bantal, cerek, flusk, susu & alatan mandian...

Pkol 9pm kami gerak dr rumah lama..Lepas tu singgah makan mlm & terus ke rumah baru. Smp2 je terus basuh rumah...Alhamdulillah rumah tu bersih..Cuma kami perlu sapu pasir2, basuh & mop sikit...

Makanya malam tadi kami tdo la dirumah baru...Pagi tadi dapat la bangun lewat sikit..kiki..Pkol 7am gerak dr rumah, x smp 3 minutes Ammar dlm kete dh smp taska..Smp sekolah che mek 7 minute lepas tu...huhu

Alhamdulillah sgt2 sbb Allah swt permudahkan urusan perpindahan rumah kami...

Dapat owner yg x banyak songeh..
Dapat owner yg tolerate & memahami..
Dapat tenaga kerja sukarelawan nk bantu kami pindah brng yg kecik2 sebelum panggil lori.
Dapat jugak pinjam kete bos utk pindah brng sikit2..huhu


Semoga dgn perpindahan ni, che mek akan dpt lebih perhatian dari kami..
Semoga dgn perpindahan ni, Hata dapat lebih fokus pada kerja...Tak payah risau2 dah mcmane aku nk blk rumah & amik anak2 kalo Hata kena g outstation nnt..
Semoga dgn perpindahan ni, kami dapat berjimat lebih lagi..huhu

Byk jgk perkara2 yg kami boleh jimat tau...

Dapat jimat duit minyak kete..kalo dulu sehari 2 way RM15...skrg just RM10 atau kurang lagi..

Dapat jimatkan MASA...Lepas amik anak2, kalo LRT x problem, before 6.45pm dah boleh smp depan rumah..Kalo sebelum ni, paling cepat pun boleh smp rumah 7.30pm..hukhukhuk

Dapat jimat duit TOL RM8..kalo MRR2 jammed, biasenye kami akan ikut Duke & Penchala & LDP..3 tol kena hadap semata-mata nk smp rumah pkol 7.30pm..

Dapat jimat duit makan malam..huhu...Dulu, kalo smp rumah dekat pkol 8pm..JARANG sangat aku nk masak..Penat weh..Biase kami beli / makan dkt kedai terus je...Skrg ni, in shaa Allah, ade byk mase terluang utk memasak..huhu

Syukur sgt2...
Terima kasih kepada yg mendoakan kami..
Amin



Bersemangat nk menanam serai, daun kunyit & anything yg senang nk hidup atau lebih tepat tanaman yg berdikari..kiki




Nnt ape2aku update lg ye...
Doakan urusan perpindahan kami dipermudahkan..
Amin



End

1 comments:

pindah rumah baru ya? semoga dipermudahkan urusan sis

Reply
CodeNirvana
Newer Posts Older Posts
© Copyright My Story Board Published.. Blogger Templates
Back To Top