Tuesday, September 12, 2017

CHILINDO.COM

As Salam

Hari Khamis lepas, aku terjebak membida dekat chilindo.com..Plan asal adalah nak mencari magic 360 mop yg tengah hot sekarang...Alhamdulillah dapat membida pada harga yg aku budget..Byk kali jgk aku try utk tutup bidaan pada harga yg aku bida..Tapi ade je yg bida lebih dr harga aku..Cuma 1 masa tu je dapat harga yg aku bida..Huhu

Bile dah siap pilih & bida brng2 yg aku nak, terus aku berkira2 nak buat payment...memula plan nak byr online..Tapi tetibe hati mintak byr by COD pulak...Lepas je aku closed akaun, terus dpt msg mintak sediakan duit cash within 24hrs..Tanjat mak..Terus rase kelam-kabut kejab sebab aku buat COD address taska che mek...Malas nk buat alamat ke opis sbb tak tahu pihak chilindo hantar mop aku mcmane..Dalam kotak atau macmane...Ekek...

Esok paginya (Pagi Jumaat) aku pun bg cash pd cikgu taska utk preparation...Smp pkol 3pm aku tggu sms/email/kol dr ninja van..NAN HADO..Bile kol CS Chilindo, katanya collect dekat warehouse within 24hrs..Delivery within 2-4 WDYS....Boleh gitu? SMS kau buat aku gelabah gile...Tetibe ckp gitu plk...Terus hati rasa hampa..huhu..Aku mintak cikgu pegang je duit tu smp la brng smp nnt...

Hari Ahad, dapat sms kata courier dari Ninja Van dah otw nk deliver barang aku...So menunggu la aku dekat rumah utk dapatkan brmg..Kata 2-4 hari bekerja...AHAD pun mari ka? Layan aje la..Mujur time ni aku xde plan nk g mane2...Pkol 3pm staff Ninja Van dtg...Teruja nak bukak kotak...Masuk je rumah terus jerit panggil Hata..Haha
All in 1...
4 brng dlm 1 kotak yg sama... 
Clean Mop 360...RM25.00
Bukak2 je kotak ni terus rase excited smp x dapat nak digambarkan..Memang aku dah lama aim mop ini...Selama ni tgk dekat Lazada, semua RM30++ termasuk delivery charges...Bila dapat bida harga under budget memang rase excited sgt2..Haha..

Terus je pasang dan acah2 try...Dan dan tu jgk che mek cakap,," Ibu, lepas ni kita cuba ye?"..Dan dan tu jgk aku cakap.." Malam nnt la..Sekarang mane bleh buat...Carpet semua tak kemas lg..." Mujur la che mek setuju..huhu..Nak mop bukan makan masa 20 minit..At least 30minit - 1 jam..Paling minima mop 3x..Kalo rajin lebih kalinya..Ekek..Mop aku bida ni kaler hijau..

Sebelah malam, che mek terus remind aku utk merasmikan mop baru ni...Memang benar bagai dikata...Spin dia memang smooth je...Mop pun tak berat, senang je nak guna...Mase proses mengeringkan mop pun memang cepat dan berkesan..Memang kering betul..Aku mop 3-4 kali je utk testing..itu pun mop ruang tamu je...Seronok...Tambah2 part nak mengeringkan lantai..Memang kejab sgt keringnya..Kalo mase pakai mop biase dulu, memang kena pasang kipas smp no.5..lepas tu kena tunggu dalam sejam utk lantai betul2 kering..So, lepas ni takde la alasan aku utk tak mop lantai selalu..Kemudahan dah ade kan? Kalo aku malas jgk, memang nak kena TAZKIRAH dekat Hata..haha... 
Penyagat Kulit Kaki...RM2.15
Aku beli benda ni sebab dah lama rasenye nk menyagat kulit2 kaki yg makin mengeras dekat tumit...Batu dulu dah hilang mase proses pindah rumah...Harap2nya lepas ni lembut blk la tumit ambe....Ekek.. 
Pembesar Skrin.. RM3.50
Sengaja beli ini utk anak2 aku layan cite time dlm kete...Tak payah nk berebut tgk screen hp yg semamangnya comel aje view die kan? Aku belum rasmikan lagi ni sebab belum ade long journey lg..Kalo ade nnt boleh la guna...Huhu...Pembesar skrin ni bukan semua model HP boleh masuk ye...Saiz: 18.3 x 12.3 x 9.5 cm. 
Memory card reader...RM0.70
Disebabkan aku ade beberapa memory card yg lama..Banyak jgk gambar dalam memory card tu...Reader yg sebelum ni dah rosak...Nak masukkan dalam henfon utk view mmg aku malas nk godek2..Kiki...Maka beli la yg baru...Tak sampai seringgit...Rasenye ok la kot kan?..

Ok..Itu je kisah aku dan chilindo.com yang tengah viral sekarang ni..Kalo bnyk duit tapi nak beli barang dengan harga murah, memang boleh la join membida dekat chilindo ni...Tapi kena mengadap laptop / komputer utk satu masa yg konsisten supaya kita dapat brng pada harga yg dikehendaki..Bukan mcm online shopping w/site yg lain, pilih, klik pymnt method, then tggu brng smp..Chilindo ni kena tunggu smp dapat rege yg kita nak, baru boleh pergi ke step yg berikutnya...Huhu


So sendiri pilih la ye? Nak cepat proses tapi harga tinggi sikit / nak murah tapi take time...Huhu
Kalau aku, aku pilih dua2..Ikut suka hati meks la..Duit meks...Masa meks..Kiki






End

1 comments:

Kak Vit said...

Tediaa. berbaloiii.. :)