Saturday, September 16, 2017

DESAS -DESUS OFFICE MOVING OUT

As Salam

Khabar angin ni dah 2 bulan aku dengar duk bergemersik melalui cuping telinga dibalik tudung..Mula2 dengar mcm byk nau pilihan encik ED kami...Tapi lepas Aidiladha hari tu khabar angin tu makin kuat hembusannya smp terdengar bunyi yg TIDAK MENGGEMBIRAKAN...

Office skrg akan moving out to other office space dekat other building...

Memula dengar banyak pilihan tu, kalo encik ED pilih yg berhampiran dgn opis skrg, aku boleh pejam mata accept...Tapi berita skrg ni buat aku telan air lior....

Dulu mase anak masih belum darjah satu, boleh la aku move mane2 kerja sebab anak boleh pindah2 taska yg terdekat dengan opis aku / opis Hata...Sekarang anak dah darjah 1...Memang tak dapek la nak kemana2 sesuka hati..Kesian pulak dekat anak kalo nak pindah2 sekolah..Bukan sekejab anak nak adapt new environment dekat sekolah baru..Kalo time umur 6 tahun ke bawah tu boleh la saiko sikit2 utk dia accept tmpt baru...Tapi bile anak2 dah mula serasi dengan system pembelajaran satu2 sekolah tu, mmg kesian kalo kita nak paksa dia adapt new environment semata2 utk keselesaan kita sendiri..

Kita as parent mmg tak boleh jadi selfish pada anak yg masih perlukan sokongan kita...Sometimes / everytime kite perlu korbankan ape yg kita nak demi kebaikan si anak...Haih..Tak tau nak buat macamane skrg....Buat masa ni aku follow je la rentak bos..Selagi boleh follow kita follow..Kalo agak2 jumpa jalan mati, kite try la pusing cari jalan lain..ekek...Harap2 ade keajaiban berlaku dalam masa terdekat ni..huhu


Kawan2 doakan yg terbaik utk aku ye?huhu




End

0 comments: