Thursday, September 07, 2017

NASI GORENG KAMPUNG MENANGIS AKU NAK MAKAN

As Salam

Semalam aku x masak menu dinner sebab bahan x cukup..Plannya lepas che mek habis mengaji kami nk makan dekat kedai aje la...Nak dijadikan cerita, semua kedai yg kami selalu pergi SEMUANYA TUTUP...Nak pergi jauh2 aku dah x larat sebab dah lapar sgt..Anak2 aku pun dah kelaparan..Makanya kami carilah kedai paling dekat dengan rumah yg masih beroperasi...

Mase mula2 smp nmpk mcm ok...Maka kami pun order dekat si tukang buat air yg dtg pada kami...Dalam masa 5 minit je air dah sampai...30 minit lepas tu kami tggu makanan kami tapi tak sampai2 jgk....Nk masuk minit ke 40 baru la makanan kami smp SATU PER SATU...Ammar dah start beronar smp gigit tudung aku...Sekali makanan sampai...Aku pandang Hata, Hata pandang aku balik...Muka kami masing2 kelat je tengok makanan kami...

Order kuey teow kungfu...Memang aku pulakyg rase nak bukak silat..MASAM..Tengok nasi goreng USA..Aku rase nak baling pinggan smp ke USA...Tengok nasi goreng kampung telur mata yg Hata order...Aku pulak rase nak mengamuk mcm kerbau meroyan..Boleh? SEMUA OUT...Tapi aku telan jgk la nasi tu sebab aku dah kelaparan sgt..Kuey teow kung fu mmg x berusik langsung..Ammar habiskan daging & ayamnya jer..Nasi goreng kampung, Hata sanggup habiskan separuh je..Lagi separuh kalo paksa jugak memang boleh muntah hijau dekat situ dan time tu jugak...

Kedai yg kami pegi ni kedai melayu...Ade 2 tukang masak..Sorang NENEK..Sorg lagi si akak yg anaknya menangis je time si ayah dukung...So korang boleh imagine tak...Tenteram ke idak akak si tukang masak tu nak sediakan makanan kami?

Aku bukan nak kondem..Tapi memang hasil masakannya mcm stok masakan utk masak sendiri...Tak lalu aku nak ambik gambar nasik goreng USA aku yg dia charge smp RM8.50...Sedih nengoknya..Nasi goreng kampung Hata je yg sanggup aku ambik gambar sebab rase marah sgt...
Nasi Goreng Kampung...
Inilah wajah NASI GORENG KAMPUNG yg kami order..Mane sayurnya?Mana rasenya?Ape yg ada? Minyak yg bertakung & ikan bilis goreng yg ditabur..Itu je...Chargenya RM6.00....Berbaloi ke?...Hata cakap rase nasi ni mcm masak sambal, masuk nasi..Masukkn sikit garam & serbuk perasa..itu je...

Ya Allah..Mcm ni ke nak berniaga? Masakan mcm ni serve dekat pelanggan? Aku memang marah sgt time ni...Rase mcm nk pegi htr blk semua makanan dekat kitchen...Tapi bile fikir2 balik..Biarlah org nak buat dekat kita..Hari dah malam, perut dah lapar, anak2 dah mengamuk kelaparan jugak..Semua makanan tak habis..TERPAKSA ditinggalkan sebab tak lalu nak habiskan...

Mujur la lepas hantar che mek mengaji, Hata htr aku ke AEON Big utk beli lauk basah...Aku sempat grab roti massimo a few flavors..Blk rumah pujuk anak2 & Hata makan ini aje la utk lapik perut...

Sedih tau masakan gini..Bile kita pergi kedai tom yam thai..Kata tak support bangsa sendiri..Bile dah pergi, gini pulak dapatnya..So rase2 mcmane?

Kesian dekat anak2..Nak masak time blk rumah mmg TIDAK la sebab anak2 aku semua dah memang mengantuk sgt...



Lepas ni, kalo rase kedai makan tu tak pernah kami jejak & nampak mcm semacam..Elakkanlah pergi..nanti jadi macam aku...Tak pasal2 up cite komen ttg makanan..Ekekek





End

1 comments:

noor azlan said...

Sedih kan kita dah order, dapat seperti yang bukan kita idamkan... kadang-kadang geram tapi tu la, nak marah nanti bergaduh pula...