Thursday, November 23, 2017

KISAH QAISARA : RESULT PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN

As Salam

Beberapa hari lepas penuh wall FB aku dgn kawan2 yg share result anak2...Seronok tengok result anak2 yg berjaya...Pening tengok status parent yg menyindir, menghentam keputusan atau si pendidik...Aku malas nak layan..Tapi bile terbaca aku mula la rase macam..Apesal kau ni?..Hahaha

Result anak2 mengkome mcmane? Ok?

Result exam che mek ok..ok jer...Dah tak mo ulangkaji..Jadi terima aje la keputusan markahnya begitu...Ade yg meningkat smp aku pun tak percaya dr C dapat A...Haha..Yg lain maintain kecuali Bahasa Cina & Sains...Drop sikit...Tapi ok la..Aku terima je janji jgn D..Kalo dapat D, mmg aku kena bukak kelas tambahan bersama cikgu SINGA...kiki

Aku bukan tak belikn buku latihan utk che mek..Cuma aku rase masa utk che mek nak ulangkaji tu singkat sgt sbb time aku ambil anak2 dkt taska pun dh pkol 7mlm..Lepas tu smp rumah che mek nak layan tgk TV kejab dan makan malam...Pkol 8 dah kena pegi mngaji....Pkol 8.45mlm smp rumah...Rehat kejab, lepas tu pkol 9.30mlm dah kena tido...

Aku salute parent yg boleh disiplinkan anak2...Huhu

Kalaulah aku ni dapat jadi full time housewife, akan aku jadikn diri sendiri as cikgu tuition utk che mek...Huhu

Ape-ape pun result che mek..Aku terima je sebab semua result is on her own effort...Kalo study dan diizinkan Allah mesti dapat markah baik...kan?Tapi result hari tu pun ok je...Drop pun dalam 3-4 markah jer...Ekek

Harapnya darjah 2 nnt che mek dapat improve mane2 subject yg lemah...
Semalam che mek dah tengok kelas utk darjah 2 nnt...Dapat kelas dkt tingkat 1 katanya...
Risau jgk ni..Walaupun rumah ade tangga, tapi tangga dekat sekolah nak ke kelas lagi aku risau...
Harap2nya che mek dapat biasekan diri dgn kelas baru & tingkat baru..Bukan ape..Aku takut che mek berkejaran turun tangga time nk blk..Maklumla nk kejar bas sekolah....

Tarikh ambik buku teks dah dapat...
Harap2nya nnt sempat la aku belajar jahit baju sekolah che mek sendiri..
Esok In Shaa Allah ade event bday utk che mek dekat taska sebelum bercuti panjang..

Semalam che mek dapat set stationary hadiah dari guru kelas...Buat kenang-kenangan katenya...Huhu..Ok la tu...







End

2 comments:

Abam Kie said...

semoga si kecil akan cepat pandai..

Ayu Rashid said...

Dah mcm satu kesalahan anak2 dpt result cemerlang kan? Pelik sah culture kita ni huhuu