Monday, January 22, 2018

TAMAN TASIK PERDANA

As Salam

Hari sabtu lepas, Hata kena jumpa client dkt Royal Lake Club dkt Taman Tasik Perdana...Gerak dari rumah pkol 9 lebih, singgah isi minyak kete then smp sane pkol 10.30pg gitu...Besar jgk kawasan ni....Huhu..

Kami jumpa client tu dekat Pool side...Time Hata jumpe client, aku bwk anak2 pegi tengok kids pool...Excited sungguh che mek tengok...Rasenye kalo bagi masuk dalam kolam tu, che mek cepat2 terjun..Ekek..

Lepas jumpa, kami bwk anak2 ke Taman Tasik Perdana..Dah lama tak kesini...Huhu..Memula main dekat playground..Then jalan2 kejab dlm taman tu then jumpe Bamboo house ni...Teruja tengok..Terus naik...Ekek..
PERINGATAN...
Pondok tu bleh tampung berat less than 100kg sajok...Kalo rase2 berdua dah more than 100kg, baik la naik secara bergilir-gilir...Huhu..Actually che mek takut naik..itu pun kena paksa...Huhu 
Dah berani sikit naik sendiri..Huhu 
KAMI...
Lepas lepak sini kejab, kami pun gerak blk ke playground...Luas gile taman ni...Ramai orang dtg utk buat bday event, outdoor photoshoot, pre-wed photoshoot pun ade...Tetibe teringin nk buat bday che mek dkt sini..Eh...

Mase otw blk, nampak 1 waterfall...Lepas tu nmpk banyak pepatung..Tapi warna cantik..Pink & biru...Serius 1st time aku tengok pepatung kaler ini...Huhu 
Jinak...
Punya dekat henfon aku nak snap..Pepatung ni relax je...Huhu 
Ini playground planet...Menarik jgk..Alhamdulillah kawasan ni terjaga..Tak banyak peralatan yg rosak..kalo ade pun 1 / 2 je..Tapi playground ni ade byk kumpulan...Tak silap aku dalam 3 / 4 tempat..

Lepas smp dkt playground asal, time tengok tempat parking kete, aku tak nampak bonet kete kami..Asalnya kami parking sebelah BMW X brp ntah..Tetibe tak nampak..Tak ke mengelabah???

Terus aku mintak Hata pegi check...Alhamdulillah kereta ade lagi..Yg buatkan bonet kete tu tak nampak is sebab kete kami parking kedepan sikit..mmg la tak nampak bile terlindung dgn BMW yg tinggi tu kan??Huhu..Urut dada & mengeletar kejab kepala lutut meks time tunggu Hata blk semula pada aku utk bgtau..haha..

Takut x bertempat jgk aku ni kadang2...Bukan ape...Pernah terjadi pada kami mase dating dulu2..parking moto dekat Summit USJ..Time nk blk tengok Moto dah takde...Terpaksa blk naik bas & Hata patah kaki nk gi kolej. Kami nk g dating naik bas plk sementara nk beli moto baru..haha

Ape pun, kalau pergi ke taman2 gini mmg kena berhati2..kadang2 aku rase lebih baik bawak anak2 ke sini berbanding dgn taman metropolitan kepong..Sane sgt scary bagi aku sebab crowd dkt sane lagi ramai...Dekat sini seronok..Walaupun ramai, tapi crowd dia berselerak..Tak setempat jadi kite boleh monitor anak2 tanpa mata serabut dengan anak2 org lain...huhu


Korang rase mcmane?



End

2 comments:

Hanachie said...

keluarga bahagia sangat! heheh ^^ btw Hana pun jenis yg takut tak bertempat jugak!

thisni3za said...

Amin.Thx ya