Friday, November 23, 2012

Kebizian & Kesakitan...

As Salam

entry : 2 in 1

Alahai...dh smggu lebih x update blog...rindu tp xde ruang utk update..eheh

Okies...skrg 2 title diatas melanda aku...

Ke"bizi"an...
Disebabkan ade beberapa perkara yg melibatkan angka2 & aku terpaksa kesana & kemari membantu hata...maka kebizian telah melanda diri aku lantas menghalang kegiatan mengupdate blog..eheh

kesakitan...
Okies..ini yg aku nk story panjanggggggg..panjangggggg...haha

1 day...my "sombong" cousin dgn berani meng"offer" 1 produk yg konon2nya mampu pulihkn my MAK...dgn angkuh suruh aku & kakak2 aku bli this product konon2nya bleh pulihkn my MAK yg xde energy...sakit gile hati aku dgr wehhhhhhhhhh....

Aku x kesah kau nk offer...Tp offer la baik2..ni kau offer mcmkn family aku ni ko budget mmg x mampu nk bli...so once ko dh bli...nk x nk our family kene jgk byr...mcm cabai ok...(mcm mmg sengaja jer nk mencetuskan gunung berapi antara kami adik-beradik) lps tu bleh plk ckp "actually kiteorg adik bradik dh plan nk tlg blikan...tp x sangka plk u all x bleh byr.."..kalo ko nk kongsi dgn adik bradik ko..just buy it..yg mnt duit dgn kiteorg tu apehal???..mmg fmly aku x mampu nk bli produk tu sbb diluar kemampuan...tp kalo aku sndiri mampu nk sponsor pun aku xkn bli dr kau...dasar keluarga yg talam 2 muka...nk dilayan mcmkan org2 kenamaan...pdhal org biase2 jer kottttt...

Mmg la ubat tu utk my MAK & NOT YOUR MAK...tp kene la pikir tahap kemampuan keluarga kiteorg..bukan nye income kami adik bradik nie berkepuk mcm fmly ko...

Kelmarin my k.yang kol tny ttg nk collect duit utk byr sbb mende dh ade...aku x kesah nk kuar duit memandangkan duit time keje dulu ade lg tggl saki baki..haha...tp ntah mane silap ckp my k.yang..tetibe die kene tempias amarah aku to my "sombong" cousin...haha

Actually aku dh lama bsabar dgn fmly dieorg nie...tp aku mls nk amik port sbb makin dpikir makin sakit hati...cukup la sekadar aku pandang sebelah mate aje mcmane dirog treat fmly aku..aku nie anak bongsu..sape la yg nk dgr ckp bdk bongsu nie kan???haha

At the same time...dh nk end call with my k.yang kelmarin..aku mnt tolong my k.yang smpkn pd cousin aku tu..PLSSSSSSSSS...jgn offer ape2 product yg dluar kemampuan kiteorg...disebabkn perkara nie..adik beradik aku mcm dh nk bertekak aje...so utk elakkan keadaan jadi makin worst..(hopefully not)..better we ask them to shut their mouth & just do their own bisnes.

X payah la nk tunjuk baik sgtttttt...
Kalo korng baikkkkk sgt apesal arwah opah aku xmo duduk umah korang??? Arwah opah duduk umah my MAK smp akhir hayat dia..Walaupun kami x berapa rapat, tapi aku mmg x kesah arwah duduk dgn kiteorg sbb aku tau APE SEBAB arwah pilih duduk dgn kiteorg...Paling langsat skali is time nk tggu van jenazah smp utk ke tanah perkuburan...ade ahli keluarga korang duduk temankan jenazah??? NAN ADO okey....

Aku yang peknen 5-6 bln time tu & my kakak je yg setia temankan arwah opah...nk kate korang sibuk..xdenya...aku tgk ko bleh plk duduk skali dgn jiran2 yg dtg..mcmkan tetamu..pdhal yg dh meninggal tu nenek ko jgk..bkn nenek tiri ok...

So kat situ aku dh bleh tau ko ni baik tang mane sebenarnyer???


Okies...
Aku malas nk membebel membuka pekung didada byk sgt...
tp ade aku kesah???
ini blog wa punyerrrr ma...hahah


end

0 comments: