Sunday, May 19, 2013

Check-up - KLCC - Harrods

As Salam

entry : check & merayau

Khamis pagi aku follow hata gi keje...kebetulan plk hata ade keje kat wangsa maju...so he drop me @ LRT sri rampai..

Aku smp kat ampang park pkol 8:40am..klinik yg aku kene check-up tu ade kat dlm building ampang park..menggagau jgk la mencari..mujo la ade pak guard btau..(maklumla..time2 mcm nie mane ade kedai bukak lg..)..

Smp aje dpn klinik yg terletak kat blk maybank, tgk2 dieorg bukak pkol 9am..gi toilet jab & duk melepet menunggu ke pkol 9am..tepat je pkol 9am aku terus masuk klinik & bagi surat yg cmpny bagi..tggu dlm 10minit then staff mnt aku gi klinik tgkt 3 utk x-ray...
Ini la klinik yg aku pegi...
kene pakai baju blouse kaler wad hospital..eheh

Dh siap x-ray tggu jab dlm 10minit utk dieorg sediakan report..then aku gi semula ke klinik SALMA..bg report & tggu doktor panggil..sementara tggu tu aku kene buat test mate..tiombang berat (46kg)..tinggi (157cm) & urine test...

Time dlm bilik doctor...aku agak terkejut sbb disuruh bukak baju & tudung..tinggal bra & seluar je..eheh..sensored dowh..mujo la doctor ponpuan..buat test BP, telinga kiri kanan..mate kiri kana..& mulut..pastu kene baring kat katil & the doctor check my tummy..Alhamdulillah ok..tp doctor nie bleh plk bergurau tny bile nk tambah lg sorng??(adik my Qaisara la..haha)..jawapan aku pendek je.."Not Yet"..hoho..

Siap check-up dlm pkol 10:15am..then hata said mgkn kene stay ke wangsa maju smp ptg sbb ade lg keje yg x siap..aku igt nk blk umah sendiri..tp tetibe rase mcm takut blk sorng ++ takut naik teksi sorg2 yg betulnya...

Aku plan gi KLCC..plannya nk mencari baju keje kat tmpt baru nnt ++ mcm nk mencari novel utk bahan bacaan sementara my Qaisara xde..bkn ape..aku nie cpt emo kalo duk umah sorng2..setiap keje yg aku buat mesti terigtkn my Qaisara..maklumla..semua mende yg aku buat my Qaisara mesti nk join skali..smpkn basuh pinggan..basuh beras & basuh kain pun my Qaisara ade sekali...huhu

Tetibe kaki rase nk melangkah masuk ke kedai yg mcm HIGH CLASS...iaitu HARRODS..mmg high class pun...beg plastik yg mcm rege rm30 pun kat situ dh rm150++..tetibe aku rase teringin nk rase teh dieorg sbb mcm ade byk flavor..rege pun rege yg mampu milik..xde la mahal sgt...

Aku bli ini :
Wild blurberry jem & strawberry tea..
1 kotak tea ade 25 saches..
So aku btau hata..
kalo nk minum tea sekali sehari aje..kiki 
the tea packaging..
tea nie pd aku sedap..mcm tea cap sutera..

Time nk bli nie promoter pompuan tu mcm nk x nk layan je aku...then dtg promoter lelaki sabahan kot dtg layan aku..(si pompuan tu pandang mcmkn aku x mampu je..cehhhh!!!)..aku pun tny la mamat tu..tea & jem nie HALAL ke idak??then he said "HALAL" as long as xde tulis wiski / yg seangkatan dgnnya.."..aku sengih & jwb..sbb xde tanda HALAL..that's Y la sy tny.." then he smile..ok aku puas hati kalo ko ckp mcm tu..tp nnt kalo tetibe kuar news / aku jmp kate x HALAL ko tanggung la dosa sbb menipu aku..kiki..

Selesai membeli aku ke food court KLCC...lapo wehh x breakfast ape2 pun..then mkn la spaghetti Marinara nie..SEDAP...kenyang aku mkn... 
Then aku ke kinokuniya...bli 1 novel..
Lps tu grk ke AEON Wangsa Maju tggu hata kat sane..Smyng Zohor & Jln2 cuci mate kat AEON & sangkut la selai baju keje & ade brng yg lain..

Itu la aktiviti aku hari KHAMIS..mmg x bleh nk duduk umah sbb dh trbiase dgn my Qaisara...alahai hati..sabo yer...

Tadi aku & hata ade tny 1 taska kat area wangsa maju..esok kami akan gi jmp teacher & bincang ttg fees & mcm2 lg...nnt ape2 news aku update lg ye..


Gud Nite...

end

0 comments: