Monday, August 05, 2013

Ramadhan #26 : Parkson & OWC

As Salam

Entry : Shopping terakhir & muntah...

Haih..susah bebenor mencari brng Hata nie...kiki..

Smlm pkol 9.30am Hata gi isi mnyk kete & basuh kete dgn my Qaisara..aku tggl sbb nk kemas umah siket..maklum le nk tinggalkn seminggu tu..huhu..

Pkol 10.30am Hata gi potong rambut kasi hemsem lebey siket utk raya..kahkah...
Bergaya SEKEJAB dgn tudung baru...SEKEJAB JE OK..

Pkol 12pm kami ke Parkson Selayang..niat mencari kasut / sandel raye Hata...Alhamdulillah jmp...Kami jgk rembat 2 helai t'shirt & kemeja polka dot..kemeja utk my abah, sport shoes & toys utk my Qaisara.

Lps membeli semua kami ke Poh Kong..niat nk tindik subang pd my Qaisara..
Adjustment...mencari titik tengah...
Ready..
Time nie aku dh selawat zikir segala dh...huhu
Dpt FREE..huhu
Memula tindik menangis x brbunyi...
Alhamdulillah 5 minit lps tu dh ok...risau jgk aku...
Lps tu terus tido...
1st : sbb mmg dh mase tido...
2nd : baik tido dr menahan sengal..kan???huhu

Aku post la gambo2 nie kat FB..terus my MIL kol btau Hata kenapa awal sgt tindik my Qaisara...my MIL risau my Qaisara demam & telinga brnanah...aku rase dh ok dh at this age..ade yg lain tu x pandai brjalan lagi anting2 dh brgayut dekat telinga..tp xpe la..dh siap melekat dh pun dekat telinga my Qaisara..huhu..Alhamdulillah my Qaisara setakat nie x demam lagi...(mintak2 la x demam..nk raye nie nak oiii..huhu)

Mlmnya plk..lps brbuka kami ke OWC..(pegi sbb dieorg dh dpt HALAL dr JAKIM..huhu) ...
 
Melayan sambil tggu mknn...

Kami order set...Ipoh kuey teow soup + drinnks + dessert...
Dessert dpt 2 sbb amik 2 set..
Hata amik ABC syrup & aku amik ABC gule melaka...

Lps mkn my Qaisara merengek nk main gelongsor...tp perut & tekak aku tetibe rase x sedap..rase nk muntah..Mase nk U-turn x jadi U-turn sbb aku nk muntah sgt..terus Hata lengcongkn kete mencari bus stop utk berenti..aku dh siap tutup mulut dgn tangan takut terkeluar...

Mujurla sempat smp dekat bus stop & bercangkung membuang semua set mknn yg kami mkn tadi..my Qaisara pun tolong gosok blkg aku..hihi

Ape kes la plk tetibe muntah..lps muntah terus lutut rase mngeletar & jantung rase laju je...
Mase smp dekat KFC wangsa Maju sementara tggu Hata gi bli air revive..aku duduk dlm play ground tu..nk duduk dkat kerusi yg sedia ade semua dh fulled...aku mmg dh x larat nk jalan...duduk mcmkn org tgh morning sick..haha..

Smp umah gagahkn diri kemas semua bag & mane2 brng yg perlu diTOHOK(dibuang) then mintak Hata bubuh minyak & my Qaisara tolong urut...hihi

Sahur tadi aku bgn pkol 3am sbb nk settlekn sikit lg mane2 yg penting..pkl 4.30am my Qaisara terjaga & bangun join kami brsahur & tido semula pkol 6am..aku pkol 5am tdo semula sbb still rase x sedap mulut..tetibe tersedar pkol 6.30am..kelam kabut sang karibut kejut Hata suh htr brng2 ke kete..(nk letak mlm risau plk..huhu) ..


Hari ini aku keje Half Day ..pkol 12 jab lg grk g LRT, amik my Qaisara & terus ke KB..Doakn perjlnan kami selamat pergi & slmt balik ye kwn2...amin..



end

0 comments: