Thursday, July 24, 2014

Resit..

As Salam

Entry : Dari dulu lagi...

Ini bukan cerita nak memburukkan mane2 pihak ye.. tapi ini as peringatan kepada semua ibu bapa supaya x jadi macam aku..hoho

Al-kisah,
Last 3 days school Qaisara kol tny ttg monthly pymnt for JULY..
Terpinga-pinga aku nak menjawab..sebab aku dh byr..kenapa tny plk??
Aku mmg igt aku dh bayar awal bulan lagi..
Skrg hujung bulan baru tanya dh byr / belum...
Sungguh pun nak raya & memerlukan duit...Takde la sampai aku kene HOLD duit monthly che mek semata-mata nak cover belanja raya...Bab duit2 ni jgn dibuat main..SENSITVE sgt...Aku rela x beli baju, seluar,kasut segala bagai selagi monthly commitment x settle.

Hati mula rasa x sedap..
Terus btau Hata..
Dan-dan tu jgk mintak Hata kelebet dlm kereta kot2 la aku dh sign, tp tercicir dlm kereta smp mind aku dh set dh return to school..NEGATIVE.. Blk rumah cari2 jgk tmpt yg biase aku letak.. NEGATIVE jgk..

Mase amik che mek dkt school, kebetulan owner ade...
Hata bgtau yg sebenar..Kalaula die check awal2 bulan dulu xde...
Memang harus aku igt the exactly tarikh & masa kami pass to their staff (teacher).
Tapi perkara dah lama, mmg aku x berapa igt..Byk sgt perkara lain yg nak kene selesaikan..
Perkara yang aku dh settle awal2 bulan dulu mmg rasenye auto delete kot...haha
Tambah2 pulak dieorg pesen yg x bagi resit..Just berpandukan pd card yg parent return to them with the money..(sign & date pada card)..
Dulu aku ade mintak, tp dieorg ckp just refer to the card..


Last2 owner senyap & smlm dpt NEW CARD..Means memang x jumpa card che mek yg dh siap aku kepilkn dgn sampul duit..

Aku malas dah nak fikir...
Makin difikir kang, makin xde mood aku nak beraya..
Aku fikir, biarkan aje dulu..
Kalau betul aku x bayar, lepas raya nnt time kemas2 rumah kalo jumpa old card yg mmg aku x sign lagi JULY punya pymnt, aku x kesah nak bayar semula...
Risau jgk kang dieorg jaga che mek gitu2 je sebab mende2 gini...
Depan kita mungkin boleh la sengih2...
Blkg kita??? Kita xtau..kan???


SO???
Kita tggu aje la lepas raya ni..
Kalau jumpe kad tu...
Mmg SAH-SAH aku yg salah...
Kalau x jumpe, sendiri la fikir...




End

2 comments:

Cik Itah said...

salam. harapla dapat jumpa balik..

thisni3za said...

Itah : Thx..Kalau betul sy salah, saya boleh terima...tapi kalau x jumpe dkt rumah sy..sy pun x boleh nk buat ape..