Wednesday, September 17, 2014

Nasi Lemak Ayam Berempah..

As Salam

Hi All...
Aku dpt agak semua peserta mesti tertunggu2 result dr aku kan???kiki
Sabar..Sabar..Aku dh ade list winner-nye dah..Lepas entry ini korang akan tau..kiki
In Shaa Allah, Lepas lunch nnt aku update ye..huhu

Ini nak cite activity smlm..
Smlm kami g giant Kota Damansara...Nak g berjalan mcm xde mood sebab kene menyimpan utk blk raye haji nnt..tambah plk 2 minggu lepas tu cuti deepavali & Awal muharam plk kan??
So, kena la berjimat ..kiki

Semalam blk dr Giant udah tghari..Lepas selesai segala, aku ter-Zzzz sekali dgn che mek dari pkol 2.30pm-4pm..Tinggallah Hata sensorang bersilat dekat dapur sediakan bahan..hoho
Ayam yg dh siap diperap...

Makanya, menu dinner malam tadi adalah ini :
Nasi Lemak Ayam Berempah by chef Hata..hoho

Sambal ikan bilis, Ayam & Nasi, Hata yg settelkn..
Aku just tlg rebuskan telur & potong timun sajo..huhu

Tidur dalam kekenyangan kami 3 beranak mlm tadi...

Disebabkn mmg plan nk bwk bekal utk pagi ini...
Maka, Hata JUGAK yg tlg isi mknn dlm bekal..(Aduhh..Asben sapa lah ni..Rajin bebeno..haha)

Tapi aku jadi pelik...Macamkn xde tupperware lain yg boleh dimuatkan nasi & lauk & sambal..

Kenapa bekas ini jgk yg di-sauk???? 

Itu tupperware che mek!!!!
Kalau che mek nampak ni..CONFIRM jadi 2 kali kerja kene tukar bekas..
Saborrrrr aje la..Redhooooo aje la..
Kire beruntunglah Hata nak tlg siap2kn..hoho



Ape cite cuti korang smlm???




End

5 comments:

Unknown said...

ayam berempah tu marinated dgn apa yer? share resipi plzzz hehehe...

Sweet red cherry said...

bestnya menu tu..sedappp!!!! ^_^

Mar Mansor said...

rajin tu suami..nasi lemak ayam berempah..sedap..
bekas frozen tu tak menahan..

Unknown said...

Nampak sedap jek..sedap.

Mr. Asada said...

untungnya badan.. encik suami rajin.. siap masak lagi..

sedap x encik suami masak? ;P