Monday, January 12, 2015

Bila mood memasak datang...

As Salam

This weekend, kaki & tangan ni rase rajin sangat nak melangkah ke dapur & pegang periuk belanga, senduk, sudip bagai..kiki

Hari sabtu, Hata & che mek g servis kete..Memandangkan nak servis tu amik masa yg lama, maka aku htr wakil che mek aje la utk temankan Hata..haha

Lepas je che mek & Hata gerak, aku relaxkan badan kejab... Pkol 9am turun bawah beli breakfast & beli bahan2 untuk menu lunch yg terlintas dalam kepala..

Dah siap2 beli bahan, aku membasuh kain baju che mek smp 3 round..MENGAH..haha

Elok je Hata & Che mek blk pkol 2pm, terus mengadap menu lunch...kiki
Gulai ikan keli bakar...

Gigih aku bakar ikan keli... Sambil2 tu buat kuahnya pulak..Siap rebus cili kering & blenderkan lagi..

So, lunch hari sabtu hari tu, Aku paksa rela Hata makan nasi impit dengan kuah ni..
Kalau nak tau, dalam family aku, kuah ni mmg macam WAJIB ada dan WAJIB masak disetiap malam raya. Selain dari kuah kacang. hoho..Bile naik je bau kuah ni..Tetibe terngiang2 pulak lagu raya dekat telinga..Boleh?ahaha

Ahad pulak, (Semalam), plannya just nk g isi minyak kete utk this whole week memandangkan this week sekolah dh start, so baik isi siap2.. Lunch kami jauh sane dekat KL..Makan ikan bakar dkt masjid jamek sambil masuk mydin..Lepas makan, hujan..Terus blk rumah..

Dinner plk..Tetibe je anak tekak ni hah nak makan mihun goreng... Udah brp tahun aku x masak mihun goreng..Malam tadi TAWAKAL je goreng...Haha.. Aku mengaku yg aku mmg x teror nak masak mihun goreng...kiki...

So, itu lah menu RAJIN aku utk 2 hari ni..haha..
Semangat betul aku this weekend..
Tapi malam tadi udah penat tahap MAKSIMA...
Sampaikan Hata kena massage aku...Over je..kiki





Ape menu weekend korang?




End

2 comments:

Mar Mansor said...

saya brekfes mihun goreng homemade..pagi2 datang aura rajin nak masak..
apa ye kuah tu? tak pernah pon makan..share lah resepi

thisni3za said...

Mar : ok..Nnt free nak masak lagi,saya up resepi sekali ye...huhu