Wednesday, January 07, 2015

Drama Qaisara...

As Salam

ISNIN - 5 JAN 2015
Hari pertama che mek ke school baru. Pagi tu kami smp school baru around pkol 8.15am sebab school said dieorg x mulakan lagi sesi pembelajaran memandangkan sesi persekolahan ditangguhkan hingga 12 JAN 2015.

Mase smp dekat pagar school, aku masuk la dalam 2 langkah gitu. Bile dh nak melepaskan che mek, kaki aku pun melangkah la keluar dr pagar. Elok aje selangkah kaki aku dkt luar pagar, tetibe che mek brlari pergi kearah Hata & meraung macamkan nak g jumpe doctor gigi. Kebetulan time tu owner school baru smp, so kami dinasihatkan utk bwk che mek round2 keliling then dtg semula.

Kebetulan la pulak SUSU che mek tinggal, makanya kami ke GIANT yg KEBETULAN bukak awal.. Terus g cari susu & "suap" che mek dgn 1 set berus & ubat gigi baru. Lepas beli tu, terus htr che mek ke school baru semula..

Jenuh la aku & Hata Psiko che mek... Convince kan che mek...
Sampai depan school, aku htr smp ke pintu school, then terus aku & Hata plk mencecet brlari anak keluar dari pagar school sebab risau che mek buat drama babak ke-2...hahah
Ini la che mek saya tu...
Dah pandai berdrama skrg nih...

Tghari ISNIN tu aku kol tny ttg che mek.. 
Alhamdulillah teacher said ok..Makan, minum, tido pun ok..
Semalam & hari ni g school pun ok...

Aku interview che mek tny activity dkt school pun setakat ini memuaskan..
Tanya makan ape, ade 3 menu yg che mek sebut.. Nasi, biskut & jemput2..
Pada aku ok je mknn tu..As long as time blk che mek x kebulur macam last 4 years ago...
Kesian anak aku... Kecik2 dah kelaparan...huhu

So macamane 1st day sesi pre-school anak2 korang plk?




End

2 comments:

Mar Mansor said...

che mek dah skool..terharu kan..

thisni3za said...

Mar : huhu..Mmg pun..Rase mcm anak semakin membesar..ibu & ayah semakin...Hhmmmm...kiki