Tuesday, February 17, 2015

Kisah Qaisara - Semalam punya cerita...

As Salam

Alhamdulillah, semalam blk keje smp rumah time azan Maghrib.. Since che mek dh besar ni, kerisauan ttg WAKTU MAGHRIB itu sudah beransur kurang..kiki..

Makanya, masa OTW nk smp rumah tu, kami asben & wife ligat memikir menu utk dinner..Che mek awal2 dh request nak nasi air a.k.a bubur nasi sebab smlm, che mek tercirit dalam seluar..abih 1 tilam berbau..Sepanjang ketidaktahuan kami ttg keciritan che mek itu, mase nak solat subuh, aku duk terbau busuk yg amat dkt meja solek..Igtkn ade cicak mati or mende lain..Sebab kipas mmg mnghala kesitu dr arah kaki katil che mek..

Bila Hata angkat che mek utk dimandikan, Hata rase half body che mek dah basah..Smp depan pintu bilik air, saat seluar dibuka...Naahhhh Kau..Peha che mek dah bersalut dgn beraknya yg kecairan & kekuningan..Che mek "cerah perut" a.k.a cerry & berry..So aku amik part basuh & mandikan che mek wangi2..Hata plk bersihkn seluar & baju che mek..

Saat udah bersiap, tetibe che mek berdiri tegak said nak kencing..That time aku dh pesan pd Hata pakaikn pampers siap2 risau dlm kete nk kencing lagi..Sekali Amikkkk kooooo...kencing & cerry lagi...

Lepas basuh & bersihkn segala, cpt2 aku sapukn perut & belakang che mek dgn minyak TYT..Siapkn dgn pakai pampers sbb aku risau dlm kete che mek TER-CERRY lagi..

Bile smp SCHOOL BARU, aku dah pesan siap2 pd teacher ttg situasi che mek..

Semalam aku agak kebizian dgn kerja2 opis...So tghari time lunch baru dpt kol tadika tny ttg che mek..Alhamdulillah teacher said :

"Qaisara ok..dah takde berak2 dah..skrg tgh mkn nasi"..

Fuhhhh..Lega hati ibu & ayah...

Malamnya, che mek cherry sikit.. Lepas tu dh nampak ok dah..
Tak tau la salah mkn mknn ape..Sebabnya, aku pun cerah perut jgk mlm sebelumnya..tp dh ok dh..xde la kronik sgt..

Smlm lepas mkn, harus la aku kena buat keje rumah sikit..Angkat kain, jemur kain (walaupun matahari udah tenggelam..haha)...

Sanggup che mek tggu aku utk belajar same2..Alhamdulillah che mek still bersemangat nak belajar..
Activity Bahasa Melayu
Setakat ini, che mek KURENG sikit nak belajar dgn ayah..xtau la nape..kiki

Kalo dgn aku, aku mngajar dalam 2-3 subjek dalam 1 masa...
3-4 page utk stp subjek..Agak2 nmpk che mek dah bosan dgn satu-satu subjek tu, kite switch la ke subjek lain..

Alhamdulillah, dh nmpk dh peningkatan nak belajarnya disitu..
Cuma ada satu2 part mmg kena ajar 2-3 kali utk diperbetulkan..haha
Aku xmo che mek stress sgt..As long as che mek still brsemangat nk belajar, kite layankan..Kang kalo xmo belajar kang..kite jgk yg pening memikir...huhu





Alhamdulillah...Hari ini che mek CERIA gi school baru..huhu




End

2 comments:

Kak Vit said...

Memanglah kan hati ibu mane tak risau bila anak ceri-beri ni.. takut virus ke apa ke kan.. alhamduLILLAH qaisara cepat sembuh.. :)

thisni3za said...

Huhu..Thx lia