Monday, March 02, 2015

Homemade Popiah Goreng

As Salam

Semalam plan nk bangun LEWAT lepas subuh..haha..
Tak dapekkk..mata ni mmg dh terbiase agaknya, 7++ mesti terkebil2 xmo tutup dah.

Kerajinan datang bile rase nk makan roti telur berlauk. Kali ini aku x bakar, aku masak atas dapur je..Sedap jgk..huhu

Lepas breakfast just lepak dkt rumah je smp la lepas Asar. Lepas tu baru keluar rumah sebab Hata dh janji nk bwk che mek g main gelongsor. Kebetulan plk aku pun dpt sms dr AEON said ade voucher RM60 menanti aku..huhu.

Smp ke AEON, gi makan lunch merangkap dinner dulu. Then aku & Hata separate. Aku g redeem voucher, Hata bwk che mek g main gelongsor.huhu

Alhamdulillah, kebetulan time tu AEON ade buat SALE 50%+10% utk Member Card. Dapat la aku 3 lai seluar & 5 pasang stokin Hata..huhu

Dinnernya plk, aku terasa nak makan popiah goreng. Sebabnya, masa dkt kg hari tu plan nk buat. Tapi bile brng2 semua dh beli, KULIT POPIAH nya pulak X BELI..Over je kan? Nak buat kulit sndiri x pandai..hoho
Aku buat intinya banyak. Tapi goreng utk dinner 12pcs jer..huhu

Pagi tadi bersemangat bangun pkol 5.50am menggulung & menggoreng popiah utk Hata bwk bekal & aku bwk g opis..

Yg ini popiah yg kecik jer.. Aku lebih suka buat yg besar. More crunchy ..hihi


In Shaa Allah, Sabtu pagi hujung mggu ni, aku & che mek akan dihangkut oleh Hata ke KB. Tak boleh tinggal anak bini katenya...Aku ok sajo...Lgpun bkn Hata tgglkn aku dkt hotel or rumah tumpangan. Kami duduk rumah MIL ler...Hata g keje, aku & che mek duk sane. Senin nnt baru balik KL semula..

Bulan MARCH ni, bulan yg boleh dikatanya weekend dah FULLY BOOKED, pitih pun...Haihhhhh...hoho





End

0 comments: