Friday, March 20, 2015

Shopping Online..

As Salam

Dah lama rasenye aku x shopping ONLINE..kiki..Hari2 pun duk received brng opismate je...kiki

Makanya, last week, aku telah berjaya membeli barangan online...kiki

Xde la ape sgt pun aku beli..Aku berani beli brng yg murah2 je..brng yg x berisiko tinggi utk hilang semasa proses penghantaran & barangan yg berbaloi serta barangan yg boleh ditangguhkan penggunaannya..huhu
Aku beli ini...
My bos said, dalam ni ade surah2 lazim..
Harap2 dgn dgr ini, che mek boleh cpt & seronok utk mnghafal.. =)
Harap2 next week order ni smp.. Sebabnya smlm staff dieorg kol utk tny kaler ape yg aku nk..huhu
Sini pun shopping jgk..huhu

Transaction dibuat semalam..Berjaya membayar utk 6 barang..Tapi kalo guna servis yg delivery nya FOC, harus la kena menunggu at least 21wdys - 30wdys..Sebab diaorg guna courier biase.. Ala-ala normal pos kite la..Kalo nk cpt sampai, kena add on duit..

Dalam ali express ni, semua transaction menggunakan USD..So korang kena pandai memilih & pandai2 la convert to RM sndiri ye...kiki

Since year 2010 kot aku membeli barangan yg x urgent dkt AliExpress ni, Alhamdulillah semua brng yg aku dalam dlm keadaan baik..huhu

Lagi satu, kalau membeli dkt AliExpress ni, korang kena search byk page..kalo korang nk tgk semua la..Sebabnya, kadang2 item yg sama, tapi rege beza2..Mcm semalam, aku beli 1 brng ni, memula jmp US 0.96..Tetibe dkt page lain, jmp product yg sama dgn rege US 0.92..Haaaa..Walaupun hanya beza US 0.04, tetap dikira ye..Alang2 jmp yg murah, brng yg same, why not kite amik yg murah kan???huhu.

Walaupun kite dh spesific-kn 1 nama product tu, kena jgk rajin2 pegi ke page lain..Sebab offer dieorg berbeza2..huhu

Ok..Itu je bebel ttg shopping online aku..huhu

Selamat bershopping..kiki






End

1 comments:

Asha Lya said...

Lya lma dah x shopping2 on9 ni, nak mints kbnrn gi tu yg mls.bli direct je hihi