Sunday, April 05, 2015

Sewing Project : Reversible Large Tote Bag..

As Salam

Semalam pkol 6pm aku rase mcm FREE sgt...so mula la otak duk memikir nk buat activity...huhu

Akhirnya IDEA mnjahit datang..Bersemangat aku mngukur tote bag Qaisara yg lama utk diganti dgn yg baru..Kebetulan ade lebihan kain utk project yg lepas (x bleh cite skrg..haha)..So, moh le kite FULLY UTILIZED kan kain yg ada...idak ler membazir..kiki

Siap POTONG je, time maghrib..Stop sekejab, then dinner dgn menu yg dimasak oleh chef Hata,... (terima kasih sbb tlg masak utk dinner..kiki) Then sambung semula diiringi dgn BERBAGAI IKLAN dari che mek..

Akhirnya, jam 12pm baru siap semua..
Lining Large Tote Bag

Alhamdulillah, siap jgk lining large tote bag utk che mek...Tote bag ni boleh guna BOTH site..Aku jahit ikut ukuran bag yg sedia ada..

A = Body Tote Bag : 2 PAIRS
Panjang = 22"
Lebar = 20"

B = Kain keliling : 3 PAIRS
Panjang = Ikut panjang & lebar body
Lebar = 7"

C = Hand Handle : 2 PAIRS
Panjang = 10"
Lebar = 4"

D = Shoulder Handle :
Panjang = 20"
Lebar = 3"

Sebelum cantum A-D,
Jahit dulu A & B mnjadi 2 pcs.. 
Then jahit bahagian C mnjadi 2 pcs..
Then jahit bahagian D..
Lepas tu baru cantumkan..
Nak mncantumkan ini aku x pandai nk explain.. Tapi korang boleh rujuk ke link ini :

How to make a simple (reversible) tote bag

Size tu boleh ikut suka..Yang penting cara menyatukan inner & outer..
Bagi yg expert mesti pejam mata pun boleh buat..
Aku aje yg terkebil2..haha..

Large Tote Bag aku ni nampak GEBU macam tuan dia sikit sebab aku ade letak SCRAP polyester FIBERFILL material pada bahagian A, C & D...Hari tu masa blk KB jumpa..Terus bawak blk KL..huhu 

Alhamdulillah..Siap 1 cotton project..
So on monday che mek dh boleh bawak bag baru ke school...
Dalam tu boleh muat BANTAL BUSUK, bag, towel, toiletries & brng2 lain ...
Now ade lg incoming project duk berlegar2 dalam kepala...
Tungguuuu ye...huhu





End

0 comments: