Monday, April 20, 2015

Know Your OWN Task...

As Salam
Ini aje la gambaran yg dpt aku pamerkan sekarang..
Tahap kesabaran yg sudah hampir mencecah paras BAHAYA...
Terasa berbahang untuk sejam dua ini...

Dah lama rasenye x mengomel pasal kerja kan???kiki
Hari ni udah rase mcm x sabar plk nk cite..Selama ni boleh bersabar lagi..haha

Pada aku, kalo keje yg memerlukan kite berkomunikasi dgn MANUSIA..kite perlu tahu role kite sebagai ape... Takkan aku sebagai RECEPTIONIST ni nak handle hal lain yg x berkaitan.... Akai ada??

Aku x pandai handle kes lain sebab aku x dberi tunjuk ajar..sebelum ni pun aku x pernah diberitahu secara official or unofficial ttg task itu..TAPI, Mase mula2 masuk keje..Aku dh tahu ape task aku..RECEPTIONIST CUM CUSTOMER SERVICE.. 1 badan handle 2 kerja..2 task yang berbeza..2 role yang lain cabang..Tapi so far Alhamdulillah, aku boleh handle even though ade yg silap...utk 1st 6 month...haha

Pada aku, kalo x boleh handle, cakap je terus terang..Jangan sampai orang lain pandang SERONG dekat kite...dgn anggap kite BERLAGAK PANDAI..

Aku ni kalo fikir umur still lagi 2 series, bujang..Memang boleh je senseng lengan...
Tapi, bile fikir umur dh 3 series, dh anak anak, dh ada suami.. Udah nak dekat dgn kematian...( Sebab mase 2 series smp skrg masih bernafas..huhu)..Udah boleh fikir logik, rasenye tak perlu la nak senseng lengan baju tanya APE YANG KAU TAHU BUAT...

Tapi kalau setiap perkara nak ARGUE...Itu memang menyakitkan hati...
ARGUE pulak atas kesalahan sendiri..Memang rase mcm...
Haihhhhh...kamu nih..


Ok itu je nak mengomel..
Malas aku nk cite or emo pjng2...
Risau plk terbawak2 smp ke rumah...
Ksian Hata & Che mek...kiki




End

2 comments:

ayuzan said...

Tenang.. Tarik napas. Hembus.. Istigfar byk2, biasa dlm kerja mmg akan jmpa macam2 jenis orang kan kak.. Eh betul ke panggil akak? Btw..umur ayu 26thn.

Ash Awan said...

sabar kak. CS memang kerja je mencabar. orang ingat kita kerja sengih-sengih. padahal tak tahu pula CS tu fronline company