Tuesday, July 28, 2015

Aidilfitri 2015 : Demam Bentan...Demam Virus...Demam Stress

As Salam....

Slmt Hari Raya ke 10 kwn2...ke-11???ekek

Al kisah sorotan dari entry yg lepas...aku igt demam aku stop smp sehari dua lps g klinik...Rupe2nya...smp abih antibiotik pun..demam aku ON OFF ...Agak stresss disitu..hoho

Aku gerak blk dr KB ke Kajang on Friday(240715)...grk dlm pkol 10am..smp Kajang pkol 8.30pm....berenti x terkire dek jari...mngadap jammed x terkira dek otak brapa byk kete...gitu citenye....aku dlm kete udah rase mcm dlm labour room...x selesa yg amat...once dpt trlelap tu mmg rase syorga dunia sgt....haha..mase dkt MRR2...udah rase nk trkucil sgt...Mintak Hata benti...then mase nk ke kete ty HUJAN la pulak..x pasal2 kena hujan...terus separa mngigil aku dlm kete tu...terus mintak Hata air flusk minum panas2...baru rase kebah sikittttt sgt...Smp rumah...tukar baju...mkn ubat..selimut 1 badan..terus aku gone...terpaksa lepaskn semua tggungjwb pd Hata....

Sabtu pg mcm ok...tp lepas zohor suhu aku naik blk..pdhal dh telan ubat demam...Ahad mlm g klinik...amik ubat...pakai itu ini...ok sikit...

Isnin...
G check up utk 15 hari..
Nurse ckp itu ini...mkn itu ini...minum air masak 2L as fast as u can...aku pulak selubung 1 bdn kasi peluh habis2an...Alhamdulillah hari ini rase segar sikit...

My SIL syak aku penat + stress...
Penat sbb dkt KB mmg PANAS MMBAHANG...so aku mmg agak mcm cacing kepanasan ke hulu ke hilir mncari sistem pngaliran udara yg syiok smp naik ruam..brjln kesana kmari walau pun cuma dlm rumah..STRESS sbb....ye la..dh la panas...tiap kali fmly dtg braya..ko pun kena kuar tunjuk muka jgk...dgn perangai che mek yg mmg mintak kena jerit...dpggl buat xtau...main langsir...mau x stress...haha

Harap2 hari habis la demam stress aku nih....x best langsung tau tak....haha




End

2 comments:

Farah Waheda Wahid said...

get well soon dear...

Mar Mansor said...

tajuk dia..panjang..
semoga cepat sembuh ye..