Friday, December 15, 2017

LAGI MAKAN DI RESTORAN AK47

As Salam

Semalam hari terakhir my SIL dekat KL..She came on last Tuesday...Hari Rabu my SIL pergi Street 21 dekat IOI City Mall...Then semalam anak my SIL yg sebaya che mek follow che mek & Ammar ke taska..Dieorg plk pegi tgk wayang dekat KLCC...Aku & Hata tak boleh nak cuti dah..So tak dapat la temankn ape2 activity dgn my SIL..Huhu

Semalam, dalam pkol 8mlm kami dinner dekat Restoran AK47 sesama...2 malam aku masak dinner..Kiki...Meh layan menu kami...Plan nak ambik set...Sekali tgk mcm xde menu yg kena pada tekak so kami pilih menu ala-carte...
KAMI sebelum makanan sampai.... 
Menu kami...Add on jgk ayam goreng kunyit tapi takde dlm gambo...
Kite close-up satu2 menu ye... 
Tom Yam Putih Ayam...
Aku igt tom yam putih cair..Sekali sampai gini rupanya..Sedap jgk ni...huhu
Ikan Siakap Stim...
Sedap jgk nih...Ikannya xde rasa hanyir... 
 2 biji telur dadar...Kami ambik 4 biji telur dadar...
Kailan Ikan masin...
1st time aku layan kailan masak ikan masin ni...Sebelum ni aku x layan...huhu

Kami ambik air teh o ais 1 jugak & ais kosong 1 jug...Senang nak tambah2..Huhu..Alhamdulillah..Semua isi ikan licin dimakan..Lauk2 lain pun habis jgk..Kali ni datang berbaloi sebab semua habis...Total bill is RM105 utk 8 org termasuk awe Ammar ambe....Huhu

Oh ya..Restoran ni dah buat renovation...Nampak cantik la sikit...Huhu..
Ade Satay, ade rojak buah, ade kepok goreng jgk...Huhu

Pagi ni dlm pkol 10 pagi my SIL akan gerak balik..Tapi singgah ganu sehari utk habiskan cuti...Che mek & Ammar pun my SIL yg htr ke taska sebab nk letak sekali kunci rumah...

Sepanjang my SIL ade dkt rumah, anak2 mmg tido dgn my SIL aje...Aku pulak rase lain sebab Ammar xde dekat ketiak time tido...Huhu..Kalo che mek tak tido sekali aku mcm dh mula terbiase sebab che mek mmg akan tido dgn my MIL tiap kali balik KB / tiap kali my MIL dtg rumah..Ini Ammar pun join skali tido dgn my SIL...Itu yg buat aku terasa lain sikit...Awat xde tangan kecik peluk lengan? Awat xde kaki kecik yg kang tetibe landing atas perut?Huhu...

Feeling mak-mak bile anak ade dekat mmg lain kan?Walaupun jaraknya hanya 15 anak tangga..Huhu






End

1 comments:

Cik Itah said...

menu nya mengamcam..nom nom