Friday, January 19, 2018

SEWING PROJECT : SEWING ROLL WITH POCKET

As Salam

Seperti yang dijanjikan...Hari tu aku dah berjaya siapkan pencil roll utk pencil kaler che mek...Last few days kot, aku berjaya siapkan pencil roll with pocket khas utk stationary che mek pulak...

Nak buat ni agak mencabar jugak sebab byk part kena jahit separately then baru dicantumkan..2 malam jgk aku nak menyiapkan sebab bile tak jadi je aku give-up...Ekek..Tapi...Alhamdulillah..Akhirnya menjadi jgk walaupun ade lg yg nak kena improve especially part measurement...Huhu
Pencil Roll With Pocket...Flower...kali ni kite guna getak yg lebar sikit & balut dgn kain mcm getah rambut...Huhu
 
Didalam...
Ada 5 holes utk pencil & flip pocket utk letak pembari, pemadam & sharpener...Aku letak velcro...Senang che mek nk bukak tutup...
Gitu lah gambaran flip cover utk pocket pencil roll che mek...Aku try mesin jahit singer aku yg 1st dulu..Alhamdulillah masih boleh bertugas...Jahitan bercorak dekat kain berbunga biru tu adalah khidmat pertama si singer lepas dah beberapa tahun direhatkan...Huhu..

Flip dibawah pencil tu adalah utk cover pencil ye..Bukan letaknya dibawah pencil..Tapi diatas pencil...Huhu

Agak2 boleh jual tak?hahaha

Dah 2 hari rasenye che mek pakai...So far belum lg dengar che mek merungut pencil roll ni susah utk digunakan...Maksudnya OK la tu kan?Ekekek..Hari tu ade ajak Hata pegi stock up kain cotton..in Shaa Allah, kalo ade kelapangan aku akan buat dan up lg ye...Huhu

Aku lebih suka jahit barang craft berbanding jahit pakaian...kalo rajin, both can make income...Hhhmmm..




End 

2 comments:

Hanachie said...

Wah!! Lagi comel dari yg sebelum ni ^^ dah boleh jual dah tu sis :)

thisni3za said...

Thank you... =)