As Salam
Sambungan cerita dari Muzium Bank Negara. Banyak sangat ghambar yang aku amik. Tapi aku pilih-pilih aje la untuk share dekat sini ye. jenuh jugak nak letak sticker sebab ada matawang. Risau pulak ada yang misuse.
Ini Batu Yap. Bongkah batu ni dianggap sebagai
Siapa pernah pegang duit lama ni? Aku pernah pegang beberapa dari duit-duit ni. Sebab dulu-dulu arwah abah dapat gaji by cash. Aku pulak si bongsu yang sokmo mengekor abah. Jadi memang pernah la merasa pegang duit-duit ni..
Cuma yang RM1000.00 tu ak pernah tengok & pegang.
Paling besar pernah pegang RM500.00 😁
Ini duit replica aje rasanya sebab macam tak pernah nampak
dikeluarkan atau digunakan. Betul tak?
Macam seakan-akan warna duit RM20.00
Cantik kan? tapi mcm besar jumlahnya tu.

Join the meeting untuk bincang macamana Hata nak
tambah duit belanja aku setiap bulan. 😆
Habis melawat kami pun turun bawah semula sebab Hata nak lengkapkan 2 chop. Lepas dah lengkap bleh redeem popcorn amik gambar dekat photo booth yang disediakan.
Tangga ni memang menjadi tumpuan untuk pengunjung amik
gambar termasuk la kami.
Aku rasa Hata ni kena kuyus lagi la...Risau aku kalaudia dah tak muat nak suit up costume deadpool 😁
Dari HP Hata.
Turun je bawah aku ke toilet dulu. Hata bawak Ammar pegi buat coloring sebab syarat nak dapatkan last chop kena buat coloring. Tunjuk hasil dekat kaunter & staff akan chop dekat buku yang diberikan masa awal-awal mendaftar tadi.
Sambil tunggu Hata & Ammar selesai. Aku & Che mek masuk dalam kedai muzium ni. Aku belikan che mek sehelai t'shirt ade corak batik sikit dekat bahagian kaki bajku & ade printing tulis muzium bank negara dekat bahu baju. Aku lupa pulak nak amik gambar t'shirt tu. Regenya RM28.90. Ok la...Takde la mahal sangat. Dapat long sleeve pulak tu.
Lepas redeem popcorn & amik gambar dekat photobooth, kami pun gerak balik. Amik bag & tetibe Hata ajak pegi 1 tempat ni..Kemana pulak kita kome? Tungguuuuuuu....Esok cuti lagi. Kemana kita kome?





















































