Monday, May 09, 2011

Slmt Hari Ibu..!!!!

As Salam

entry: to all mak/ibu/bonda/mama/mommy

Selamat
Hari Ibu

kepada smua yg berstatus diatas...
jasa mu sentiasa ku kenang
smp akhir hayat...

Love My mom A lot...


memory dgn mak :

seigt aku time kecik2 smp la aku dh besau(dh pandai carik pitih sndiri)..mak x penah cubit aku walaupon seketip..(ade ke ayat tu??phm2 sndiri suda..)..kalo mak nk sound..mmg mak la insan yg paling berhemah skali..xdenyer nk tegur mcm halilintar...perlakuan itu la yg buat aku rase sgt2 tabik spring kat mak..walaupon mak x berpelajaran tinggi..tp kalo bab2 mngira nie mak aku congak aje..mmg terer...

igt lg..dulu2 kite blajo kat skolah nk kire math cpt2 main tekan je calculator..dh dpt jwpn..tp mak dgn lembut aje sound..pakai calculator bkn buat kite pandai...calculator yg pandai...kite tetap kat tahap tu jgk sbb otak x jalan...dlm hati aku dok pk..btol jgk...jadi mak aku pon ajar la aku care nk congak2 nie...smp terngaga jgk la blajo..tp alhamdulillah stakat nie kalo dgn hata bab kire2 mmg aku la superb..ki3

Walaupon ikotkn cite2 dulu time peknen kn aku..mak nk sgt anak llki...tp skali kua..its me...mak xde plk mcm x layan aku ker atau ape2..tp yg sgt2 jelas is..time sek.men form 1..aku sek ptg..so pg2 dlm pkol 7.30am aku & mak akan g umah kuarters yg mak bli...so both of us renovate umah tu same2..aku la tukang pecah batu..tukang kacau simen..tukang cat..tukang tapis pasir...tukang segala tukang la...g memancing & tangkap anak ikan pon mak bg aje aku g...mak ckp x buat x blajo...bile x blajo x pandai la...ek3..walaupon aku wat keje yg mcm tu..tp aku sgt2 happy sbb dulu2 mmg aku kasar sket...x kasar mane la kot..tp time darjah 3 pernah la aku tumbuk perut student llki smp die muntah2 & cirit2 kat sekolah..ek3..kate org..sarang tebuan jgn dijolok...

walaupon mak treat aku mcm tu..alhamdulillah..tomboi aku smp takat form 1 aje..naik form 2 smp la nie maintain mcm bdak ppn biase2..dh jadik ibu pon pd che mek aku tu..huk3

ape2 pon..mmg i love my mom so much...

walaupon mak x penah aja aku celebrate2 mende2 gini + aku pon mmg x diajar wish2 nie...tp aku ttp sayang my mak...

pd aku x perlu tggu tarikh2 tertentu utk kite ucapkan sayang pd kdua org tua kite..anytime any where you can wish how much you love your mom...

aku nie mmg xpenah diajo wish2 ke..ckp i love u mak ker..jadi aku xde cite2 mcm org laen yg celebrate sini sane on mothers day...ape pon..walau aku x celebrate tp aku tetap igt semua yg mak korbankn utk aku...

selamat hari ibu utk mak aku kat kg...
aku doakan smoga mak sntiasa sehat...& berbahagia disamping cucu & yg laen...



end



end

0 comments: