Sunday, December 18, 2011

Our Hijrah Checklist...

As Salam

entry : listkn semuanyer...

Tinggal 40 hari lg utk kami persiapkn diri mnghadapi penghijrahan besar kali ini...
mcm2 dh dok beratur dlm kepale aku ape yg perlu dibuat dulu & kemudian...

ade mende yg agak susah utk aku putuskn skrg adalah....
bile tarikh yg sesuai utk htr my Qaisara duduk dgn my MIL sekejab sementara aku & hata kemaskn brng2 utk dihtr ke tmpt penghijrahan kami nnt...aku sedih nk tgglkn my Qaisara dgn MIL..tp hata ckp kene htr jgk kejab sbb nnt umah harusla berhabuk & agak bersepah dgn brng2 yg nk di'tohok"..dijual & dgn kotak yg harus la berkotak2..mesti jgk sebijik mcm mase kami mule2 pindah dulu...either kami htr on awl bln / tgh bln jan...kami decide tuk htr my Qaisara dgn flight memandangkn my Qaisara skrg xmo duk dlm kete lame2...mcm cpt bosan...

bwk la 10 jenis mainan die pon...ade la sejam aje yg ok nyer...lps tu musti mcm ade je yg x kene...dr KL to Klate naik kete 8 jam tu..kalo sejam aje yg ok...lg 7 jam ade aku pengsan dlm kete kene lanyak dgn my Qaisara...eh3

kami jgk skrg tgh berkira2 bile nk btau owner yg kami nk kuar dr umah nie...
esk aku akan htr my Qaisara g nursery & btau yg this m0nth is the last month we send my Qaisara to this nursery...haiihhhh....pening jgk nk pk nie...hhhmmm...

end of this month aku akan htr tender kat opis...
baru smlm one of my opismate dh htr tender...dgr2 cite lg sorng akan mnyusul...mmg ramai yg mcm dh xde hati nk beroperasi dbwh management yg mcm itu...katenyer nk meeting dgn big bos utk kick itu "piggy"...tp xtau la mcmane...aku dh xmo pedulikan itu sume...yg penting skrg, aku tgh duk busy memikirkn brng2 yg nk dkemaskan...even tukar dgn sesape pon..aku tetap dgn kputusan itu... HIJRAH..

tp yg pasti...kami x bwk :
> set meja mkn yg my SIL kasik..(jual kat kdai perabot jati/SIL amik smule)
> almari kitchen kabinet...
> set perabot conner lot..
> almari brng2...
> tilam zaman berzaman kami...eh3
> penyidai kain..

& ade lg la kot nnt yg kami wakafkn kat tuan umah / kami letgo je kat kdai perabot 2nd hand... =)


takat nie dulu update "HIJRAH" kami yer...

adakah brng2 kami akan jd mcm gmbr uncle google diatas???


end

0 comments: