Friday, March 06, 2015

Kisah Qaisara : Pop Pop

As Salam

Salam Jumaat semua reader...eheh

Lagi kisah che mek saya. Hari tu teacher ade mintak aku bekalkan pencil box & pencil kaler utk che mek. Mmg school ade sediakan..Tapi bile dh ramai kawan2 yg bawak, so che mek nak bawak retek(jugak)..

Makanya, ke kedai la aku blk dari keje. Aku g sorng je. Hata & che mek tggu dlm kereta. Kalo bwk che mek..Alamat byk la brng LAIN yg aku kena paw...haha

Masa nak bayar, tetibe nmpk kotak bunga api POP-POP...
Terasa nak belikn utk che mek plk..huhu

Memula smp rumah aku sorokkn dulu... Esok malam-nya baru aku bg che mek main dgn ruang jemur kain..

Sekarang, kaler setiap Pop Pop dah colorful..Meriah je aku tgk..Dgn aku sekali duk baling2..hahha..Kalau dulu putih aje la...Sewarna jer...
Bunga api POP-POP
yang ceria...kiki
Bile dh abih main, aku la yg penat nk menyapu blk batu2 & kertas2 yg dh meletup..Suke je che mek main..kiki

Kalo bunga api ini, berani la aku bg che mek main sorng2..Kalo yg lain tu kena awasi jgk la...kan..

Skrg bunga api ini mcm x ikut musim dh...Ade je dkt kedai2 tertentu...huhu



Tapi aku dulu, mase darjah 5-6, mane pandang bunga api Pop-Pop nih...
Aku main bunga api yg asap berkepul2 tu, patahkan dalam 1-1.5inch, bakar guna ubat nyamuk, then lempar dkt lantai berenda rumah sambil berdiri dekat pangkin..Bile dh campak tu kekadang bunga api tu berpusing2..Itu yg thrill tu..kiki

Esok pagi tgk lantai udah putih2..Tadah aje la telinga bile mak/abah/kakak2 bising..kiki




End

1 comments:

Asha Lya said...

Dah upgrade warnanya. Dulu putih ja kan