Monday, February 29, 2016

7 Months Baby Food : Brown Rice + Carrot + Dates

As Salam

Alkisah menu Ammar yg satu ini..Mungkin terpaksa stop buat sementara waktu..huhu
Brown Rice + Carrot + Kurma
Cara masak mcm biase..
Masak brown rice dgn carrot...
Sementara tu rebus kurma..
Dah masak & sejuk nasi, blend sekali dgn kurma yg sudah dibuang kulitnya bersama air rebusan.
Hasilnya....

Alkisah Ammar..
Actually dr awal2 aku buat puree carrot lagi aku perasan yg tiap kaliAmmar makan makanan yg ada carrot, hasil "Buangan" Ammar mesti ade mcm hampas carrot...x hadam kah?

Lepas tu, masa buat puree kurma Ammar KERAP membuang...Dalam sehari ade la 3-4 kali..x cherry..hasil buangan yg biasa, tapi kerap..

Terus Hata nasihatkan aku utk stop dulu letak 2 bahan ni dalam menu masakan Ammar...
Hari tu aku igtkan sekejab aje la jadinya...
Aku gatai g buat semula....
Jadi semula la kekerapan Ammar membuang...
So dah kena beberapa kali ni, mmg nampaknya kena stop dulu la 2 bahan ni...Mgkn perut & usus Ammar x bleh terima lagi 2 bahan ni...kot.
Mujur la bile aku masak mknn yg ade kismis laju je makan...hasil buangan yg normal...means x kerap...huhu


Ok..itu je nk cite..
Kite as ibu kena try & error...
Boleh ikut menu yg ibu2 lain share, tp kalo x sesuai tu baikla cari menu lain dulu...kan..





End

0 comments: