Wednesday, March 08, 2017

Tips Elak Pensil Warna Hilang Partner...

As Salam

Semalam che mek dh start exam SUMATIF..
Pagi semalam muka ade sikit monyok sebab aku x belikan pensil warna FABER CASTELL yg baru sebab che mek risau time exam nnt kena guna. Pensil kaler LUNA STEADLER yg aku belikn dulu udah kemana diletaknya mase pindah hari tu. So kena la pakai yg sedia ada..Yg sedia ade tu pulak kalernya xde la se-GEMPAK pensil kaler FABER CASTELL or LUNA STEADLER...

Makanya semalam, time rehat, aku pecut ke kedai POPULAR dkt AK..Belikn la yg baru sebab nk mncari stock yg sedia ada mmg x dapek la..time anak2 ade dkt rumah mane bleh mencari brng dlm kotak2..nnt mcm2 KHAZANAH yg anak2 bwk keluar blk..kiki

Mase htr che mek g kelas mengaji, aku mintak Hata bwk Ammar sekali...Mcm masuk pertandingan gubahan aku cuba siapkan project viral dkt FB utk che mek..kiki

Jom layan...

Sebelum tu, korang sediakan bahan2nya ye..

1. Ribbon - Size 25cm - 30 cm panjang (6 or 12 pcs)
2. Ribbon - Size 1 inch (12 or 24 pcs)
3. Gunting
4. Glue gun
5. Ring (kalo nak)

Step 1 : 
Potong ribbon dalam 25cm-30 cm..
Kalo pensil kaler ade 12 batang, potong 6 pcs je (size sama)
Kalo pensil kaler ade 24 batang, potong 12 pcs je (size sama)
Then 12 atau 24 pcs ribbon dlm 1 inch (utk wrap hujung pensil kaler) 
Step 2 :
Gam ribbon keliling pensil kaler...
Hujung & hujung...
Means 1 pcs ribbon (25cm-30cm) akan ade 2 btng pensil kaler.. 
Step 3 :
Buat la smp habis...
Then ikat la tengah2 ribbon tu...
Jadi la mcm yg aku buat ni haaaaa....
Lepas tu masukkan kedalam bekas pensil khas utk pensil kaler ni je..

Senang kan??huhu
Ade jgk bekas pensil kaler fesyen ROLL...
Tapi aku x ready lg nk buat...
Nnt2 la ek...Itu pun menarik jgk tu..huhu



In Shaa Allah , April nnt ade buat 1 projek kecik..
Harap2 la semangat aku x hangat2 taik ayam..kiki
Kawan2 doakan utk aku ye..huhu


End