Tuesday, July 25, 2017

HARI RAYA KE 29 : KENDURI AQIQAH & OPEN HOUSE

As Salam

Hari Ahad kami penuhkan perut time lunch dengan pergi ke jemputan Aqiqah & open house kawan opismate...Huhu

Pkol 11.50pagi kami gerak dari rumah..Again, marathon dulu basuh & kemas segala yg perlu...Huhu
Memula tu kami sesat makan buah langsat sebab waze x jumpa Batu 4, jalan Gombak...Bile ikut google maps kami pulak pening sikit, tapi Alhamdulillah jumpe..Huhu

Memula sampai geng marhaban belum selessai lagi..Jadi kami tggu marhaban habis & anak2 aku dah serbu meja candy...Lepas nampak geng2 marhaban beratur ambil makanan, aku pun beratur sekali...huhu
Sabar menunggu geng marhaban selesai...huhu
Lepas makan, rehat2kan perut kejab..Lepas dah nampak tetamu makin ramai, kami pun plan utk beransur pulang...Lagi pun kami ade agenda lain plk blk dr kenduri ni...
Bergambar sekeping dengan tuan rumah & ex-opismate...

Mase dah nak sampai area rumah, Ammar tido la pulak...Terpaksa cancel plan kami..Kesian plk dekat Ammar kalo nak kejut..Ini pun dh over the time dah waktu tidurnya...Makanya kami terus la lencongkan kereta ke rumah...Lepas letak Ammar dalam bilik, baru teringat kasut sekolah che mek belum berkapur...
Mengapur kasut sekolah anak dengan baju raya...
Style sgt rasenye..haha

Alhamdulillah, kasut sekolah che mek kering rangup sebab semalam seharian x hujan...

Makan malam aku plan nk pegi pasar malam..Tapi pasar malamnya x ramai lg yg bukak..Terus tukar ke kedai makan dekat Ulu Klang...Selesai 2 pinggan nasi paprik (aku & Hata)...Anak2 makan nasi dengan soup... Blk rumah kemas siap2 bag sekolah anak2 & Zzzz.... Igt nk bangun blk sambung menjahit lepas anak2 tido ....Hmmmm....alarm bunyi pkol 5.40am baru tersedar..Ko rase???


Tak sangka dah habis dah bulan syawal... Kejab sangat rasenye..
Tapi semalam aku ade dengar cerita yang membuatkan aku pening memikir...What is my next step if the news is really2 happened??

Doa2la yg terbaik ye...




End

0 comments: