Monday, August 07, 2017

SEWING PROJECT : KIDS PANTS AND TOTE BAG

As Salam

Hari Sabtu lepas kawan cosplayer Hata buat bday party utk anak dia..We are invited..Memandangkan xde activity penting..Maka kami join..huhu..Kena RSVP ok..Event buat dekat Jaya One, PJ..Event start dr pkol 12tghari sampai 2pm..Kami smp pkol 12.30tghari..Sampai2 bagi hadiah kecil dari kami & terus makan...huhu...

Kali ni aku ade keyakinan nak bagi hasil jahitan pada orang...Sebab dah jahit beberapa kali, jadi keyakinan tu dah mula ada...Plan nak bg dress kena cancel sebab aku tak yakin dengan hasil jahitan aku..Huhu..

Maka aku bagi ini :
3 helai seluar tidur...
Bersemangat menjahit totebag...
Kain dino tu aku tepek terus je atas badan bag...Aku x buat asing2..Nak bagi beg tu kukuh...
Terjumpe ribbon comel ni dalam drawer menjahit..Jadi kita add on sajo...
Plan nak bagi beg bunjut galas pun terpaksa cancel sebab tak jumpa tali utk buat bag galas bunjut...huhu
Kalo buat bag galas bunjut tu at least bleh la bday girl pakai kalau pgi mane2 kan?huhu 
Simple Dino tote bag...

Selesai misi buat bday gift si bday girl...3 helai seluar tidur & 1 tote bag..Harap2nya berguna la semua tu ye...Huhu..Seluar aku masukkan dalam tote bag & masukkn dlm paperbag...

Oh ya...Menu dekat event simple tapi mengenyangkan...Ade sandwich, mini fruit tart, mini donut, mini bun, spaghetti, nugget dan nasi daging air asam mai dari aloq setaq..huhu 
Nasi Daging
Nasi Daging air asam ni dengarnya memang famous dekat area Utara...Nasi yang dimasak bersama-sama daging..Bila dah masak, keluarkan daging, kemudian cicah dengan air asam dan salad..Sedap jugak..Lagi sedap bila nasi tu adalah nasi dari beras basmathi...huhu 
Happy Bday AUJI!!!!

Blk dr event kami singgh mr.DIY kejab beli kapur kasut sekolah che mek..Smp rumah lepas selesai ape yang patut ajak anak2 tido..berehat...Pkol 6ptg pegi beli barang dapur....Sebelum pkol 7.30ptg dah smp rumah semula..huhu

Untuk dinner Hata masak nasi ayam paling express..huhu
Nasi Ayam EXPRESS!!!..

Alhamdulillah..kenyang perut smp pagi Ahad..huhu


Ok..itu je activity hari sabtu kami...Tak lupe jugak marathon membasuh kain, lipat kain, kemas rak kain..ekek..

Tapi!!!!!!
Malam tu aku tak dapat tidur sangat sebab otak ni aktif betul berfikir nak buat goodie bag ape utk bday che mek end of October nnt... Baru-baru ni VIRAL ade parents buang jajan yang anak dia dapat dari majlis hari jadi dekat taska...Jadi aku pun terus terfikir ttg itu..Takmo terkena tempias / terasa dengan tindakan parent tu, jadi kite fikir la isi goodie bag yang lain... Aku plan nak bagi yang simple...Janji ada utk bagi pada kawan2 che mek..JANJI IKHLAS..huhu





End

0 comments: