Friday, October 13, 2017

BRONCHITIS

As Salam

Semalam tak dapek nak update blog sebab sakit tekak yg teramat..Terpaksa menyerah diri dekat klinik...Huhu..

Jawapan yg sgt mengejutkan bile doktor cakap aku kena BRONCHITIS...Dah hampir 3 minggu aku biarkan batuk ni..Sebab aku igt batuk sekali package selesema minggu lepas..Tapi tiap kali malam je batuk tu makin kuat dan susah nak berenti..Sampai sakit perut aku...Nak sedapkan hati, kite telan la air madu + sikit perahan lemon dgn air suam...Alhamdulillah..Dapat la tido...
Dapat la ubat ini semalam..Ubat ni kena makan sekali dgn ubat angin...Tak igt nk tny doktor kenapa kena makan skali dgn ubat angin..Dapat antibiotik jgk...Harap2nya lepas habis ubat ni, habis la sesi batuk aku...Tak larat wooooo..Sakit perut bile sekali batuk x boleh berenti...Huhu

Aku tunjuk jgk tengkuk aku yg mcm bengkak sikit...Aku takut thyroid aku active je tetibe kan? Alhamdulillah doktor ckp mmg aku ade penyakit tu, tapi sel2nya tak active..Jadi jgn risau...

Melainkan kalo bengkak tu semakin membesar mcm beguk...Disebabkan bengkak tu kite susah nak bernafas sebab bengkak tu akan sempitkan ruang pernafasan, kalo nak menelan pun sakit perit sebab bengkak tu jugak akan sempatkan ruang pemakanan kita..itu mmg kena cepat2 rujuk pada hospital...
Harap2nya bengkak tu surut lepas aku makan ubat ni..Huhu


Esok ada hari sukan negara dkt sekolah che mek...
Masih berkira2 nk pegi ke idak...Huhu




End

0 comments: