Thursday, October 26, 2017

JOHOR : HOTEL PONTIAN

As Salam

Hotel Pontian ni terletak dekat Pontian Kecil...Ini adalah hotel terbesar yg ada dalam kawasan Pontian Kecil ni...Sebelum check-in..Korang kena letak deposit RM50 dulu..Time check-out kalo xde masalah yg korang bawak, maka deposit akan dipulangkan...Huhu...Hotel ni landmarknya dekat tepi laut dan ada Pasaraya Mini Giant...Ada 3 jenis bilik..Standard, Superior dan Deluxe...Harga memang berpatutan dan sepadan dgn keadaan bilik...Kiki..Hotel ni jugak dekat dgn Bank, 7e, kedai makan dan kedai pakaian...Senang cite keliling hotel ni ada banyak kemudahan la...Huhu

Hotel pontian ni dikatakan hotel tumpuan untuk kakitangan kerajaan buat meeting / seminar sebab hotel ni ade sediakan beberapa dewan besar...
Standard Room...
Ok la kan?Cuma katil je yg tak berapa nak sesuai utk kami yg bwk anak kecik...Ammar pernah jatuh dari katil ni mase nak tukar posisi tidur..Mujur la x cedera...Huhu..Belakang tingkap kami mengadap bangunan lagi satu..So takde view yg cantik kalo nak bukak tingkap pun...Huhu 
Pantai...
Aku takut nak pergi dekat sebab time ni air tengah pasang..So ombak mmg kuat...Aku kan memang masih fobia dgn air laut..So jengah gitu2 aje la...Kiki

Hari isnin pagi, pkol 7.30 pagi kami dah turun utk bersarapan...Kena pegi sarapan awal sebab lepas tu Hata kena pegi meeting luar dari kawasan Hotel...Disebabkan che mek dah umur 7 tahun, so kami kena tambah RM10.60..Tapi rase mcm rugi plk sebab che mek just makan 2 keping roti bakar je...Hhmmm...
Ini menu sarapan aku...
Mee goreng tu pedas sikit..yg lain semua ok...Potato salad tu pun sedap jgk....huhu

Lepas Hata pergi meeting, maka tinggallah kami 3 beranak je dalam bilik hotel tu...Walau ade basic astro channel, tapi anak2 aku tetap x layan..Mujur aku bawak laptop dan ada d/load cerita kartun..Maka layanlah anak2 tengok cerita kegemaran mereka....Pkol 11.30 pagi Hata said meeting masih berjalan dan kemungkinan habis lepas pkol 12tghari..Standard hotel rules kena check out pkol 12tghari..So aku kol receptionist cakap nak check out pkol 1tghari dan charge extra adalah RM15/jam...Pkol 12tghari suruh anak2 mandi..Pkol 12.15tghari Hata said meeting dah habis & OTW blk hotel...Kebetulan plk beberapa minit sebelum tu receptionist kol bilik ckp diaorg bg extend smp pkol 1.30tghari tanpa caj..Huhu..Rezeki tu..Huhu

Pkol 12.50tghari kami check out..Singgah Giant kejab beli bekalan sepanjang dalam perjalanan nak blk nnt..Mase dalam perjalanan, dekat highway...Hata memotong lorry..Tengah2 memotong, tetibe bunyi mcm letupan angin yg kuat sgt dekat sebelah seat aku...Kami dua2 terkejut (anak2 dah tido time ni)...Jantung kami berdua jadi laju..Lutut kami masing2 mengeletar...Tapi kereta tetap bergerak cuma perlahan sikit dari tadi....Bile aku tny Hata ade langgar ape2 ke?Tapi Hata geleng kepala...Sebab setahu aku sepanjang jalan tu tak nampak plk ape2...

Terus kami masuk lane sebelah kiri..Mase tu la kami nampak ade sepihan tayar lorry bergolek dan ade lorry berhenti dekat tepi highway dekat belakang kereta kami..Mujur la sepihan tu tak kena kereta...Takut sgt time tu tau...Dkt highway ni mcm2 boleh jadi kalo tak alert dan berhati2..

Pkol 6.30ptg smp rumah..Terus bungkus je nasi sebab aku memang dah tak larat nak masak..Huhu...Pkol 8.30mlm Hata pergi jumpa client...Terus je aku ajak anak2 naik bilik..Pkol 9.30mlm semua dah dibuai mimpi..Aku tak sedar pun Hata blk pkol brp...Huhu


Ok..Tamat lah entry kisah kami ke Johor Darul Takzim...
Unplanned & short but sweet vacation...
Lepas ni kalo ade umur panjang dan rezeki lebih, boleh pegi lagi dgn ilmu yg kami dapat mase ke sini...Huhu





End

0 comments: