Friday, December 22, 2017

MANGGA BAU KUININ

As Salam

Semalam mase tengah kemas2 bag ready utk blk kerja, ofismate hulur 1 plastic bag...Bile sambut berat..Huhu...Both of us tersengih..Aku dah tau dah...Mesti kawan ni bagi buah mangga sebab rumah dia mmg ade pokok tu..Bile bukak je balutan kertas, semerbak bau buah ni tapi ade jgk bau2 buah kuinin....

Malam tadi lepas dinner, Hata & Anak2 layan cite kamen rider (kesukaan sgt)...Aku pun keluarkan mangga dari bag, basuh & terus potong...
Alhamdulillah, buahnya elok & manis..Sedap sgt2..Anak2 aku pun suka..Sambil tengok cerita sambil makan, sedar2 dah tggl 2 potong je....Huhu

Terima kasih kawan...

Aku dah potong sebiji semalam..So hari ni boleh la habiskan yg lagi sebijik...Kalo simpan lama2 takut x sedap...Huhu

Pokok mempelam & mangga dkt rumah jiran2 area rumah aku pun tengah rancak berbuah...Nak je aku buat muka mcm org mengidam lps tu pergi ckp nak beli..Hahaha...

Mujur sgt mase pregnant che mek & Ammar aku xde smp tahap mengidam mempelam dkt rumah orang..hahaha






End..

1 comments:

Rodiah Amir said...

antara buah yang tak boleh nak tolak kalau org bagi or kena beli sebab sedpa sgt