Friday, May 04, 2018

CRAFT : DOCTOR STRANGE CLOAK BROOCH

As Salam

Seperti yg sedia maklum, CAPE Doctor Strange tu mcm ade magnet bentuk kipas kan? Hata pening memikir mcmane nk buat..Nk tempah mmg sah2 la mahal...Majority yg bg tutorial, dieorg guna brooch yg seakan2 bentuk kipas tu...Nak mencari brooch gitu bukan senang...Hata plk jenis xmo g mncari sendiri..Bile keluar bwk anak2, mmg korang kena banyak bersabar dgn iklan2 dari mereka...Huhu

Mujur lah, sehari sebelum event, ade sorg mamat saleh ni up 1 video mcmane dia buat..Terus kami g cari bahan...Mlm sebelum event aku tido awal dgn anak2..Kepenatan...Esok paginya (hari event) aku tengok mende tu tak siap2 lagi...

Hata nmpk mcm dah give-up...Maka aku pun try la buat...Memang bukan senang nk bentuk & ukir...Susah wehhhh..Tangan aku ni udah le tak berapa nk kreatif bab2 mengukir nih...Tapi kite try & error aje la buat...

Alhamdulillah, setelah beberapa kali percubaan membentuk, akhirnya percubaan kali ke-empat kot, menjadi...Huhu
Doctor Strange Cloak Brooch
Lepas siap, Hata spray dgn kaler gold ...Nmpk la jgk dari tak jadi langsung..Tangan orang tak berseni mmg ini aje la pencapaiannya...Huhu...Lepas dah siap, aku jahit terus pada cape Hata sebab takmo fikir panjang utk pin or sangkut...Takut nnt time nk cosplay, terjadi mulfunction item plk...Mengelabah plk nnt...Huhu

Poning meks melayan...
Mujur suami...Kalo org lain, aku mintak advance pymnt 70%...Haha






End

3 comments:

Anonymous said...

hahaha.. suami boleh req macam-macam sis, hahaha

Mar Mansor said...

memang seorang yang gigih.
Janji Kita

thisni3za said...

Mujur sgt suami shuhaida...Haha

Gigih tak gigih la...Tak buat x complete mar..huhu