Wednesday, June 27, 2018

KUCING NAMED JERRY

As Salam

2 minggu sebelum raya yg lepas, aku amik kucing dari rumah ustazah tempat che mek mngaji...Rumah ustazah tu ade byk kucing, jadi dia sedekahkan kepada sesiapa yg nak bela...Aku & Hata mmg plan nk amik kucing, cuma time tu terfikir2 kucing mane yg di jadikan kucng belaan..Kebetulan ustazah ckp nk sedekah kucing, terus aku & Hata setuju...

Lepas belikn makanan & pasir, kami pun amik kucing tu...ustazah panggil kucing tu nama JERRY...Utk smggu pertama mmg kami x keluarkan JERRY dr rumah sebab risau Jerry lari blk ke rumah ustazah yg hanya seberang je dgn taman rumah aku ni..Huhu..

Mase nk blk beraya, aku sediakan 3 bekas air...Dekat tingkat atas pun aku ade sediakan air sebab risau tak cukup..maklum le tinggal lama...Pasir pun akmi sanggup beli pasir yg elok sikit& stock up byk2..Mknn pun aku letak setambun...Biar lebih jgn kurang...Mase smp rumah, tengok mmg ngam2 je mknn tu smp hari yg kami blk...Kalo kami blk on the next day, mmg x cukup...

Alhamdulillah, mase blk ke rumah, Jerry tunggu kami dkt tingkap...Bile masuk rumah, mmg ade bau hamis taik sikit..Tengok carpet udah penuh dgn carikan mainan yg dibeli dkt kedai ECO..Huhu...
JERRY
Alhamdulillah, Jerry membesar dgn sihat...Aktif sama mcm sebelm kami tinggalkan...Huhu...Sebelum masukkn bag dlm rumah, aku & Hata bergotong royong bersihkn rumah dulu..Hata settlekn hal bekas pasir & carpet..Aku sapu sampah & mop lantai...Lepas tu baru lah hilang bau2an & naik bau harum dr air purifier meks...Huhu..baru la rase selesa nk berguling depan TV...Ekek...

Terima kasih Jerry sebab tlg jagakan rumah meks sepanjang percutian kami...Huhu
On the day kami smp, kami decided utk bagi Jerry keluar dr rumah..Siap ikan leher Jerry dgn reben sebagai tanda kucin ini bertuan...Alhamdulillah, jerry tak pergi jauh & tahu blk rumah semula..Huhu

Harap2 kehadiran Jerry dpt menceriakan hari2 kami...Amin





End

4 comments:

Cik Nor said...

comelnya dia..:)

ejulz said...

terbaek.. tp ejulz takut kucing.. hehe

Rini Ismail said...

Lepastu Jerry membuang kat mana? Ke kunci dalam sangkar sebelum tinggal?

thisni3za said...

Auni : Setakat hari ni Jerry membuang dlm bekas pasir yg kami letak dkt dlm bilik air dkt dapur.. =)